Jump to content

Recommended Posts

Posted

Der er vel noen her som driver med båt & motor?  Jeg har en 2004 Mariner 25 hk 2-takt som jeg tenkte å oppgradere med powertrim (PT), men powertrim KIT'et er mildt sagt svindyrt, så jeg satser på brukt.  Men for 10-15 år siden var det nokså uvanlig med powertrim på mindre påhengere, ihvertfall i Norge, så jeg får prøve å improvisere.  Jeg har surfa på nettet og har funnet ut at en komplett rigg fra en nyere 25-40hk 4-takt kanskje kan modifiseres inn.  Jeg trenger hele riggen, dvs. det som motoren henger fast i på båten - brakett m/svivel og powertrim m/braketter.  Det er kun svivelen som er forskjellig på lang og kort stamme, resten er likt, Mercury og Mariner er også like.

 

Alt av interesse - så send PM! :thumbright:

side21.jpg.cc304a2e8279b3b009133a06ee990b85.jpg

s-l16001_4.thumb.jpg.2e3f54a67679148391223c5e3d5645e2.jpg

822344T10.thumb.jpg.94f380fb426a91a35b47f21a3006d934.jpg

  • 2 months later...
Posted

Takker for tipsene! :)

 

Har hatt en del timer på nettet og det største utvalget er helt klart i USA.  Det er flust opp med pumper og alt som trengs på båtmotorhøggerier og eBay, skjønt det legges ut mye skrot på eBay så man må være selektiv og lese selgernes feedback.  Powertrim pumpene er høyt priset, men de blir heller ikke solgt, så det er kjøpers marked.  Den norske krona er fortsatt svak med høye valutakurser, så jeg ser det an litt, får håpe på et fall i USDollar når Trump tiltrer som president. :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...