FrodeS Posted October 13, 2016 Posted October 13, 2016 Jeg har ettermontert cruise i min, men det funker ikke helt som det skal. Mistenker hallgiver eller styringsboksen (har hatt den oppe for lodding), men det er egentlig bare gjetting. Den fungerer "litt". Om noen har deler til, eller komplett tempomat til 124, så er jeg interessert i å kjøpe. Skal i en 1992 300 TD Turbo.
Eirik Tømmerås Posted December 1, 2016 Posted December 1, 2016 Ang. hallgiver så finnes det brukte hos mbspecialist til under 200,- Må ha en selv til 190´n da jeg ødela den som stod i da jeg tok ut instrumentpanelet. Virker som jeg har kengurubensin på andregiret i lav fart
FrodeS Posted December 2, 2016 Author Posted December 2, 2016 Mjo, alle disse delene kan nok kjøpes hver for seg. Det beste hadde vært om jeg fikk tak på komplett sett, så kan jeg bytte del for del inntil det funker.
Sven Håkon Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Jeg hadde "flyktig funksjon" på tempomaten jeg ettermonterte i 190en også - på den byttet jeg til en annen styringsboks, så forsvant problemet.
FrodeS Posted December 2, 2016 Author Posted December 2, 2016 Jeg hadde "flyktig funksjon" på tempomaten jeg ettermonterte i 190en også - på den byttet jeg til en annen styringsboks, så forsvant problemet. Jeg har nok også mest trua på den. Jeg hadde den ute og loddet opp, men det hjalp ingen ting. Det jeg syns er rart, er at den krever 70 km/t før den vil aktivere. Syns kanskje det peker litt i retning av hallgiver.
Sven Håkon Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Det jeg syns er rart, er at den krever 70 km/t før den vil aktivere. Syns kanskje det peker litt i retning av hallgiver. Nå er det lenge siden jeg plundra med dette, men er det ikke en nedre grense for aktivering? Mener å huske at denne var 60km/h eller så - kanskje det står noe om det i instruksjonsboken? Hallgiver kan jo muligens lage feil signal, men jeg tror mer på feil med boksen. Er det kun det at den ikke kan aktiveres under 70km/h som er problemet?
tommern57 Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Uten å vite, er vel de fleste biler rundt 40 km/t på nedre grense?
Tor Anton Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 Mener det er rundt 40 på de bilene her Sent fra min D5803 via Tapatalk
FrodeS Posted December 5, 2016 Author Posted December 5, 2016 Jeg mener også den skal aktivere ned til 40. I hvert fall mye lavere enn 70. At den må opp i 70 er bare ett av problemene. I praksis virker den ikke i det hele tatt. Noen veldig få ganger har jeg fått den til å virke sånn halvveis, men aldri mer enn et minutt eller så av gangen. Da har den dabbet av i motbakke, og farten økt igjen i nedoverbakke. Den har jobbet litt, men ikke nok. Noen ganger har den holdt farten hvis jeg har sittet og holdt spaken oppover. Vanligvis må jeg holde spaken oppover om den skal gjøre noe som helst. Den vil normalt gi seg med en gang jeg slipper spaken.
Sven Håkon Posted December 5, 2016 Posted December 5, 2016 Høres akkurat likt ut som på min før jeg byttet styringsboks.
Timberjack Posted December 6, 2016 Posted December 6, 2016 Her er det en som har, se bilde nr 7 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=86087528 Vidar
FrodeS Posted December 7, 2016 Author Posted December 7, 2016 Takk for tips. Forespørsel sendt. Jeg tror forresten delenummer skal være : A0235452132 Det er i hvert fall det EPC sier, men jeg tror det har vært noen utskiftninger oppetter.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now