Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har ettermontert cruise i min, men det funker ikke helt som det skal. Mistenker hallgiver eller styringsboksen (har hatt den oppe for lodding), men det er egentlig bare gjetting. Den fungerer "litt".

 

Om noen har deler til, eller komplett tempomat til 124, så er jeg interessert i å kjøpe. Skal i en 1992 300 TD Turbo.

  • 1 month later...
Posted

Ang. hallgiver så finnes det brukte hos mbspecialist til under 200,- Må ha en selv til 190´n da jeg ødela den som stod i da jeg tok ut instrumentpanelet. Virker som jeg har kengurubensin på andregiret i lav fart :lol:

Posted

Mjo, alle disse delene kan nok kjøpes hver for seg. Det beste hadde vært om jeg fikk tak på komplett sett, så kan jeg bytte del for del inntil det funker.

Posted

Jeg hadde "flyktig funksjon" på tempomaten jeg ettermonterte i 190en også - på den byttet jeg til en annen styringsboks, så forsvant problemet.

 

Jeg har nok også mest trua på den. Jeg hadde den ute og loddet opp, men det hjalp ingen ting.

 

Det jeg syns er rart, er at den krever 70 km/t før den vil aktivere. Syns kanskje det peker litt i retning av hallgiver.

Posted

Det jeg syns er rart, er at den krever 70 km/t før den vil aktivere. Syns kanskje det peker litt i retning av hallgiver.

Nå er det lenge siden jeg plundra med dette, men er det ikke en nedre grense for aktivering? Mener å huske at denne var 60km/h eller så - kanskje det står noe om det i instruksjonsboken?

 

Hallgiver kan jo muligens lage feil signal, men jeg tror mer på feil med boksen. Er det kun det at den ikke kan aktiveres under 70km/h som er problemet?

Posted

Jeg mener også den skal aktivere ned til 40. I hvert fall mye lavere enn 70.

 

At den må opp i 70 er bare ett av problemene. I praksis virker den ikke i det hele tatt. Noen veldig få ganger har jeg fått den til å virke sånn halvveis, men aldri mer enn et minutt eller så av gangen. Da har den dabbet av i motbakke, og farten økt igjen i nedoverbakke. Den har jobbet litt, men ikke nok. Noen ganger har den holdt farten hvis jeg har sittet og holdt spaken oppover. Vanligvis må jeg holde spaken oppover om den skal gjøre noe som helst. Den vil normalt gi seg med en gang jeg slipper spaken.

Posted

Takk for tips.

 

Forespørsel sendt.

 

 

Jeg tror forresten delenummer skal være : A0235452132

 

Det er i hvert fall det EPC sier, men jeg tror det har vært noen utskiftninger oppetter.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...