Ketil Reinholdtsen Posted October 12, 2016 Posted October 12, 2016 Hei ! Nermer meg ferdigstillelese av min 2004 mod. E220 CDI ( 150HK ).Har skiftet abs ringer/følere på begge forhjul og høyre bak.Har slettet feilkoder,får feil på abs venstre hjul foran etter kjørselog kommer igjen etter sletting av kode. På etterkontroll får en opp" C2498 Akkumulatorladepumpe-samlet starttid er for lang.Må denne byttes ? Pumpen på min bil : Bosch 0 265 960 026 Har funnet på finndel.no : Bosch 0 265 960 025 +flere andre numre Kan denne brukes eller må en ha samme nummer som står på bilen ? Har også et ( W211 SBC Recovery Tool kjøpt på ebay ) Hilsen Ketil
FrodeS Posted October 13, 2016 Posted October 13, 2016 Er det star-diagnose som har gitt den feilmeldingen? Har bilen gått langt? Noen SBC-feil har garanti inntil 12 år. Kan være verdt å sjekke opp.
Ketil Reinholdtsen Posted October 13, 2016 Author Posted October 13, 2016 Hei ! Bilen er gått 470000 km,var på etterkontroll på lokalt verksted i Bergen,ble avlest med Bosch som verkstedet brukte . Hilsen Ketil
FrodeS Posted October 13, 2016 Posted October 13, 2016 Hei ! Bilen er gått 470000 km,var på etterkontroll på lokalt verksted i Bergen,ble avlest med Bosch som verkstedet brukte . Hilsen Ketil Spørs vel om det kanskje er litt dårlig med garanti da. Søker du litt i forumet her, så ligger det link til et firma i tyskland som kan overhale disse. Koster ikke allverden.
Ketil Reinholdtsen Posted October 13, 2016 Author Posted October 13, 2016 Hei igjen ! Har snakket med BOS i Bergen idag,de sier at det må være eksakt samme nummer på pumpe ellers kan masse bli ødelagt. Ved evt. garanti så må feil leses av med star-diagnose og gjelder på enkelte feil på pumpa. Prøver å bytte bremseveske.Sa de burde bytte hvert 2 år og kjøtre igjemmom 3 liter Hilsen Ketil
FrodeS Posted October 13, 2016 Posted October 13, 2016 Normalt serviceintervall er bytte hvert 2. år. Skal helst gjøres med litt spesielle greier tilkoblet for trykk og greier.
Ketil Reinholdtsen Posted October 13, 2016 Author Posted October 13, 2016 Hei igjen ! Takk for tilbakemelding.Gir tilbakemelding over helgen(Høstferie) Hilsen Ketil
Marevan Posted October 13, 2016 Posted October 13, 2016 Gjør det skikkelig med en gang. Supergode bremser når de er i orden. Har inntrykk av at det krangler litt om man forsøker på lureri med SBC. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Ketil Reinholdtsen Posted October 22, 2016 Author Posted October 22, 2016 Hei igjen ! Var og fikk lest av SBC hos verksted igår og det ser ut som om at jeg ikke har fått luftet skikkelig med bremseveske etter skifting av bremserør. Tenning på og trykke rolig på pedal og lufte alle calipere. Hvis ikke dette hjelper er det bare å få fatt i en annen SBC (ABS Pumpe ) Må være eksakt samme nummer som står på bilen,ellers blir det krøll sier MB i bergen.Håper jeg finner en brukt.Koster 34000.- ny hos MB i Bergen Mvh Ketil
Rudi Posted October 22, 2016 Posted October 22, 2016 sbc skal luftes med trykk inn i beholder, og styring av sentral med data for å få gjort ting riktig.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now