Kenneth Christensen Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 Hei Håper det er noen MB mekanikere herinne som kan hjelpe. problemet er luften bak venstre side (Ikke airmatic). Hver morgen jeg kommer ut er den helt i bunn på venstre bak. Når jeg starter pumper den seg opp, men bare for å sige ned igjen 6-8sek etterpå igjen. Jeg hører en liten "hisse-lyd" da... høres som lekk et sted. Igår jekket jeg opp bilen, tok av hjulet, og skrudd av luftslangekoplingen fra luftbelgen. Når jeg starter bilen igjen kommer det ingen luft ut av denne slangen. Noe som i mitt hode tyder på at kompressor ikke starter? Men hvorfor hever bilen seg da til vanlig når den står på bakken? Jeg har sjekket det staget som sitter midt mellom belgene.. det er godt rustent, men helt. Mitt spørsmål: Er det en måte å feilsøke hvor lekkasjen er? Tenker, er det en måte å sjekke kompressoren med direkte strøm? og er det en måte å sjekke lekk i belgen? Har hørt om flere som bare har slitten O-ring i stempel på kompressor... men da burde den da ikek sige ned rett etter den har pumpet seg opp, eller? mange takk for alle svar
Eirik Tømmerås Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 Så lenge bilen hever seg er nok kompressor i orden. Fyll en spruteflaske med zalovann og sprut i vei der det kan tenkes at luft lekker. Det er nok desverre belgen din som det er blitt rift i. Hvis de er noen trøst så er de adskillig billigere enn til airmatic.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now