Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Min C220CDI 2005 modell ble ikke godkjent pga rust på bremserør bak. Jeg så under bilen tidligere i dag for å ta noen bilder av situasjonen.

Jeg mener selv at hele røret ikke trengs og byttes, men kun skifte det værste ved hvert bakhjul. Jeg legger igjen en link til et IMGUR album i tråden her så kanskje jeg kan få noen innspill fra dere som vet hvor svekket røret er, står beskrivelse på alle bildene. Vil helst slippe å bytte hele røret da det går over bakstillingen og over dieseltanken.

Her er imgur albumet:

http://imgur.com/a/1zV3o

Takker for all hjelp!

- Petter Hanssen

EDIT: Glemte å skrive hvilken bil

Posted

man må bytte det som er rustent, dvs man kan pusse vekk rust om det er bare overflaterust, så vil det gå gjennom, men det er ikke å anbefale, er tross alt bremser(!!!) det er snakk om. Kapp røret og skjøt det på egnet sted så det rustne blir byttet ut.

Posted

det er ingen regel som sier at du ikke kan skjøte røret..men det er ikke alltid lett å komme til å skjøte røret der oppe heller.

Er nesten lettere å legge opp nytt rør fra hjulside..og helt fram til der det går langs gulvet.

Du trenger ikke ned med tanken for å gjøre jobben..du klarer å legge det opp ved å kanskje løsne litt på tanken..så får du tredd røret opp mellom gulv og tank.ELLER du kan legge røret på siden av tanken,men må da lage i alle fall ETT ekstra feste til røret du legger opp.

For øvrig så er det vel en uskrven regel om at du KUN kan skjøte ett rør EN plass...kan ikke har to tre fire fem skjøter på en lengde rør.