Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei, jeg har en 2001mod w210. og jeg har en rar type vibrering som kun skjer i 5 gir med litt belastning på et bestemt turtall f.eks en liten oppoverbakke. (skjer rundt 70-80 km/t) kan sammenligne det med vibreringen som kommer når du kjører på kant linjene på motorveier bare mye verre. og dette går bort ved Akselerasjon, slippe gassen og gire ned. merker aldri noe til dette i 90km/t++. jobber som bilmekaniker så det er ikke noe galt med felger osv, dette er sjekket.

kjentes ut som at det ble verre i dag, da jeg også kjente det i 4gir. var mye mindre risting men er mer permanent en det den er når det skjer i 5gir.

Har prøvd å finne ut hva som foresaker dette men har møtt en blindvei. både med at jeg ikke har lang erfaring enda og jeg jobber med japanske biler.

noen som har noe erfaring med dette her? kan det være mellomaksel foring? eller hardykobling eller noe sånt?

Posted

Du har hardy framme og bak. Lette å komme til og sjekke. Se etter sprekker og tørr gummi.

Hvor lenge siden er det du skifta olje/filter på automaten? Har en mistanke at det kan komme fra lock-up i konverter.

Posted

Ok, da er vel det så bra det kan bli. Ikke sikker på om det er opphengslager på denna. Det sitter i alle fall over kledninga under, så da må du ha ned aludeksla for å sjekke. Har hørt at noen har hatt vibrasjoner i 210'r pga løse bremsebånd i parkeringstromla, men trur det har vært mest på lave hastigheter. Men er jo gratis å sjekke, da

Posted

ja, jeg må se litt mer på det. men hadde vært fint å hatt en liten pekepinne på hvor jeg skal begynne. leser at det er mange som har hatt dette problemet og de sier at det har vært alt fra hardykoblingene/opphengsforingen (denne har det over aludekselet ja) til hele mellomakselen pga at den enten har vært vridd eller ubalansert. tok fagbrevet for 1 år siden så er liksom ikke så lett å vurdere sånne ting for meg enda. om det er foringene osv.

Snakket også med berg automatservice og han var nesten sikker på at det ikke var girkassa hvertfall siden han har aldri vært borti at de symptomene har noe med kassen og gjøre

Posted

Opphenget er to mulige ting: Enten er lageret gåent og lager lyd, eller så er gummiopphenget rundt tørt og sprukket. Men siden det sitter såpass beskyttet for vær, vind og salt, er det sjelden store problemer på 210.