Jump to content

skifte el platen i 722.6 kasse,hvor i norge finner jeg den?

Recommended Posts

Posted

jeg har en w211 med win nr:WDB2112081B281033

det er jo 6 forskjellige plater ifølge epc, noen som vet hva jeg skal ha???

og vil jeg kunne kjøre bilen til koding etter jeg har skiftet el-platen,eller vil den ikke gire da??

Posted

Jeg byttet el plate på 210n min i sommer, den måtte til mekonomen(eller noen med data..) og få slettet feilkodene for at den skulle gire normalt igjen.

Posted

æ har girkasse scanner, men det jeg lurer på er om jeg kan risikere at jeg ikke får kjørt etter at jeg har skiftet el platen,at den er avhengi av koding??

men første problem blir å finne den platen

Posted

1402701161 er vel det siste p/n, men du kan også bruke de tildligere p/n 1402700161, 1402700361, 1402700561, 1402700761, 1402700861, har ikke den siste epc lagt inne på denne pc og orker ikke gå ut i bilen å hente pc der for å sjekke om det er noen flere p/n.

tcu ligger i fotbrønen så du trenger ikke å programere noe, men feil koder som er der må slettes. ikke alle "billig" diagnose apperater klarer å slette disse.

en skal vel strengt tatt kjøre en adapsjen av kassa etterpå, men bilen er fult brukans, og den gamle adapsjonen ligger inne i tcu, så det blir som ofte skippet, og kassa funker bare supert.

disse capene som er over solenoidene er ofte fjernet. usikker på om det har vært en aksjon på det eller ikke. vist du abselutt vil ha de så koster de rund 70-100 kr, hos bos... vist jeg ikke husker feil.

vist det er pga av temp sensoren, så alle ganger jeg har vært borti feil på den, så har jeg lest av feilkode, sist så sa den at det var feil på tcu eller harness til kassa. sjelden feil på temp sensoren. er vel ikke så uvanlig å slite med å få opp avlest temp.