Rivera Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Hei, Første post her. Har lett etter svar på dette på verdensveven og på forumet, men ikke lyktes så langt. Muligens min google-fu er for dårlig. To av knappene for vindusheisene på førersiden er knukket, og jeg har lyst til å bytte ut hele bryterpanelet. Problem 1: Jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg får demontert/plukket bryteren ut av bilen. problem 2: jeg har funnet en delebil på skroten som tilsynelatende har samme bryterpanel, men mercedesverkstedet her i byen antyder at det ikke er sikkert at det er samme kontakt på det potensielle byttepanelet. Noen som har gjort dette selv? evt vet av steg for steg guide? Dette er min første mercedes, og jeg må innrømme at enkelte kostnader ved mb skremmer meg en smule. Alikevel ønsker jeg å følge opp og ta vare på bilen slik at jeg kan ha den lenge. Har en følelse av at dette nok ikke er siste gang jeg ser meg nødt til å spørre og grave litt. Mvh Stein Quote
Sven Håkon Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 For å få ut bryterpanelet må du ta av dørpanelet. Dette er dog rimelig fort gjort, se på de fire første bildene her og følg instruksjonene. I forhold til å nappe av trekket anbefaler jeg dog å stå på huk foran det med et kne mot stålet i døra slik at den holdes fast. Ta så tak i dørlomma og trekk rett ut med et fast rykk. Når klipsene er løse (kun nedre halvdel av trekket) er det bare å vippe det løs fra gummilisten øverst før ledninger og vaier til døråpner kobles fra. Med dørtrekket løst fra bilen ser du hvordan bryterpanelet kan byttes. Såvidt jeg vet kan du bruke alle bryterpaneler, men for å være sikker kan du jo finne et fra en facelift-modell, altså 2007 eller nyere. Quote
Marevan Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Bayhas.com er fin. Trykk deg rundt på denne: http://bayhas.com/mercedes/w211/contents/INDEX.htm Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Rivera Posted October 5, 2016 Author Posted October 5, 2016 takker og bukker for svar. Her må en bare se å lære seg å skru og slite litt i bilen skjønner jeg. Rivera Quote
Marevan Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Det går så fint så. Ikke noe vanskeligere på 211 enn 124. Ta pent av, og sett pent på. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
carlsson w211 Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 søk på youtube på w211 door panel removal. så vil du se hvordan du skal ta av dør panelet. når denne er tatt av så er det vel en connector på bryterpanelet og en torx skrue på bryterpanelet som som må taes av for å skifte denne. det beste er å sjekke p/n på epc så er du sikker på at du får rett bryter. enten kjøp på ebay, hugger el kjøp ny hos forhandler. har du ikke tilgang til epc så be noen her inne til å sjekke opp p/n. legg ut vin nummeret. med andre ord slik svein håkon sier Quote
Recommended Posts