petterhanssen Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Hei! Har nettop vært på EU kontroll og fikk ikke godkjent bilen. Det er snakk om en 2005 C220 CDI. Følgende står på kontrollseddelen: 5.3.4 Opphengskuler og ledd: a) For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller i opphengskuler/ledd, Fremre, Venstre, Nedre bakre 5.3.4 Opphengskuler og ledd: a) For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller i opphengskuler/ledd, Fremre, Venstre, Nedre framre Fikk også et papir utenom: Slakk nedre framre opphengskule, slakke bakre opphenskule ven.side. ------ Etter som jeg har fortsått det så må bærebruene byttes, eller er det mulig og bytte kun bærekule?: https://www.bildeler.no/barebru-nedre/mercedes-benz/c-klasse-w203/D/2005/OM646963/?Vare=41036 https://www.bildeler.no/barebru-nedre/mercedes-benz/c-klasse-w203/D/2005/OM646963/?Vare=39714 - Petter Quote
Roger H. Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Trur du kan få kjøpt dem løs ja, fikk løse til Vitoen min. Litt jobb og naglene som holdt bærekula mi var jæ.... seige å meisle ut!! Quote
Rudi Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 kun komplette armer på C (203 karosseri) eller dvs. indre foring fås kjøpt løs. (der den skrus fast mot fast del.) Disse armene/kulene er nesten å anse som forbruksvare, og etter bytte skal/bør du ta hjulstillingskontroll/justering. Vil anbefale deg å bytte på begge sider samtidig da det er stor sannsynlighet at de kommer like etter. Quote
petterhanssen Posted October 6, 2016 Author Posted October 6, 2016 Takk for svar! Har bestilt komplett forstillingssett fra tyskland. Skjønner meg ikke helt på beskrivelsen på EU seddelen, men er det noen som kan bekrefte hvilkne posisjoner på bilen det er snakk om her, om jeg eventuelt trenger og bestille til bakstillingen. 5.3.4 Opphengskuler og ledd: a) For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller i opphengskuler/ledd, Fremre, Venstre, Nedre bakre 5.3.4 Opphengskuler og ledd: a) For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller i opphengskuler/ledd, Fremre, Venstre, Nedre framre Mulig det er ganske åpenbart, men jeg klarer ikke helt å tyde hva som er frem og bak på bilen, og hva som er øvre og nedre bærearm. Quote
Rudi Posted October 7, 2016 Posted October 7, 2016 Begge "bærearmene" foran på venstre side. også kalt trekkstag/casterstag det fremre, og bakre er bærearm. Quote
Recommended Posts