Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei alle sammen, ganske fersk på forumet og på Mercedes egentlig så tenkte jeg skulle legge ut en post her da jeg har et par planer til da tid og penger strekker til 

 

Hatt et par biler, blant annet siste bilen var vræl av bmw, en e36.. Aldri likt bmw så veldig så det var mest fordi jeg fikk tilbudt en billig 325, var sprek og morsom men ville finne meg en god dailydriver som ikke brente opp alt som var i lommeboka. Så da begynte jakten, så på utallige bmw’er, chevrolet’er, subaru’er osv også kom jeg over denna w202’en og tenkte humm, hvorfor har jeg ikke tenkt på mercedes før? Så da dro jeg meg en tur tidlig i sommer å kjøpte denna w202’en, en 2000 modell 220 CDI med 5 trinns manuell. Var EU ok til 2018 og tenkte at detta var lekkert. Men opp på løfte bukken med den så fant jeg rust, rustne kanaler så da skal den snart, muligens neste helg lappes og sveises litt for å få kanalene bra igjen og kjøre på med lakk og tykt lag med tectyl. Så blir spennende å se hva man får til etter hvert da jeg har mange drømmer og planer med denna bilen, blant annet få den litt lavere og kanskje hellakere men usikker på farge så der er det bare å komme med masse tips og forslag 

Hvordan er det å chippe disse? Eventuelt med chip fra bestchip.no? Da jeg vurderer litt å chippe også.

 

Storfornøyd stjerne eier!

Christopher / Cronzy

2016-26-9--09-41-51.thumb.png.97044f8e4f8c5d694603ca6ac290ef78.png

Posted

Hvorfor tykt lag med Tectyl, for å bake inn rusta? Tectyl funker sånn at underlaget må være rustfritt, så det må sandblåses.

Lanolin er mye bedre, det er en olje som faktisk sitter bedre om det er rust, og den stopper rusta da den metter rusta og tetter for luft og vann. Skal i gang med en sånn behandling på den gamle 190´n min til neste år. Ikke for at den er så rusten men, for å sprøyte inn i hulrommene. Hvis det da er rust noen plasser så stoppes den.

Posted

Hvorfor tykt lag med Tectyl, for å bake inn rusta? Tectyl funker sånn at underlaget må være rustfritt, så det må sandblåses.

Lanolin er mye bedre, det er en olje som faktisk sitter bedre om det er rust, og den stopper rusta da den metter rusta og tetter for luft og vann. Skal i gang med en sånn behandling på den gamle 190´n min til neste år. Ikke for at den er så rusten men, for å sprøyte inn i hulrommene. Hvis det da er rust noen plasser så stoppes den.

 

Takk for tipset, planen er å eliminere rusta og sveise nytt. Tenkte å tectylere fordi jeg har vært med på å tectylere bilen til en kompis av meg tidligere og for han har det funka bra så da tenkte jeg å gi det et foforsøk selv :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...