gr8pics Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Kritisk? Sent from my iPhone using Tapatalk
KennethJ Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Det ser jo utvilsomt ut til å ha noe med høyderegulering (fjæring) å gjøre. Men hvitt er normalt ikke alvorlig, det er det rødt som er. Jeg ville fått noen til å ta en diagnose for å finne ut hva som er feil, feilen blir trolig lagret.
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Det stemmer nok bra, ser at den har siget ned bak, og noe opp forran, lukter jeg store regninger her nå? Sent from my iPhone using Tapatalk
Megaoctane Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 enten belg som er gåen, eller kompressor som er sliten antar jeg. Uansett, så er luktesansen din korrekt
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Kan ikke være noe så enkelt som sikring til kompressoren? Har ikke airmatic, luftfjærer bare forran. Sent from my iPhone using Tapatalk
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 om det ikke er airmatic er det luftbelger bare bak siger den ned begge sider bak? Går den opp når du starter?
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Feil funnet, kompressor skjært. Sent from my iPhone using Tapatalk
Marevan Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Da kan det nok hende du har en liten lekkasje et sted også, slik at den har jobbet for mye. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Ja, men fikk også vite at rele skal også byttes. Kompr ble byttet for 1 år siden, kanskje det ikke det ble gjort sist og derfor har kjørt ekstra? Skal også være en running timer som styrer driften. Sent from my iPhone using Tapatalk
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Skal på verkstedet i morgen å bytte, men nå som demperene ligger helt nedpå, er det noe fare for at ting der blir skadet? Sent from my iPhone using Tapatalk
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 må ikke finne på å kjøre om den ligger helt nedpå hvis kompressor er byttet for et år siden og skjært nå lukter det mer feil...
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Og hva skjer da? Sent from my iPhone using Tapatalk
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Skulle det ikke lyst rødt i displayet hvis bilen ikke er kjørbar? Sent from my iPhone using Tapatalk
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 hvis den ligger helt nedpå kjører man ikke, da er det henger eller berging som gjelder. Du kjører vel ikke en bil uten spiralfjærer tilstede? om den ligger nede er det det samme.
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Sent from my iPhone using Tapatalk
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Da burde det jo lyst rødt, og ikke en feil som forsvinner hvis man switcher til klokka i displayet, men den ligger kanskje ikke helt nedpå her? Sent from my iPhone using Tapatalk
Marevan Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Enten er belg lekk, eller så blir den det om du kjører med den der. Det tipper jeg. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 lar seg nok gjøre å få den litt lavere enn dette, men dette kjører man bare ikke med...
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 For et iditotisk system, at det ikke er en reserve fjær som forhindrer at den faller helt ned om lufttrykket forsvinner. Er det mulig å konvertere til vanlige fjærer og dempere på denne? Hva koster nye dempere/belger evt? Sent from my iPhone using Tapatalk
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 er det reservefjærer på biler med spiralfjærer? er vel ikke noe mer idiotisk dette. En belg til bil med ENR ligger vel på en 5-7000 et sted ca. avhengig av hvor man handler og hvilke rabatter man har. Dempere får du vel til en 600-1000,- et sted tipper jeg. Arnott selger vel konverteringskit til normale spiralfjører. Koster en hel del og du ødelegger bilens egenskaper. Er vel bedre å ha ting i orden og slik det skal være.
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Nei du trenger vel ikke reservefjær når det allerede er en der, den går jo ikke opp i røyk selv om et fjærben knekker? Luft er jo et flyktig emne, og det fordufter når trykket forsvinner, og da er det ikke lenger noe fysisk som holder bilen oppr Sent from my iPhone using Tapatalk
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Så, hvordan får man sjekket nå etter at kompr er byttet om det er lekasje? Såpevann? Sent from my iPhone using Tapatalk
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Nei du trenger vel ikke reservefjær når det allerede er en der Så en fjør kan ikke knekke så den ikke bærer mener du? Rart, jeg har opplevd det flere ganger. Dvs ikke på egen bil men på biler jeg har skrudd på. Fjærskåla på fjørbeinet kan dette av bilen og... Nei, man skulle nok hatt en tråsykkel
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Så, hvordan får man sjekket nå etter at kompr er byttet om det er lekasje? Såpevann? Sent from my iPhone using Tapatalk Det er en god idè.
gr8pics Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Passer jo bra å få tømt kontoen litt igjen etter ferien, ikke bra å ha for mye stående av gangen Sent from my iPhone using Tapatalk
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now