Jump to content

Recommended Posts

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det ser jo utvilsomt ut til å ha noe med høyderegulering (fjæring) å gjøre.

Men hvitt er normalt ikke alvorlig, det er det rødt som er.

Jeg ville fått noen til å ta en diagnose for å finne ut hva som er feil, feilen blir trolig lagret.

Posted

Det stemmer nok bra, ser at den har siget ned bak, og noe opp forran, lukter jeg store regninger her nå?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Kan ikke være noe så enkelt som sikring til kompressoren? Har ikke airmatic, luftfjærer bare forran.

Posted

Ja, men fikk også vite at rele skal også byttes. Kompr ble byttet for 1 år siden, kanskje det ikke det ble gjort sist og derfor har kjørt ekstra? Skal også være en running timer som styrer driften.

Posted

Skal på verkstedet i morgen å bytte, men nå som demperene ligger helt nedpå, er det noe fare for at ting der blir skadet?

Posted

må ikke finne på å kjøre om den ligger helt nedpå :o

hvis kompressor er byttet for et år siden og skjært nå lukter det mer feil...

Posted

hvis den ligger helt nedpå kjører man ikke, da er det henger eller berging som gjelder. Du kjører vel ikke en bil uten spiralfjærer tilstede? om den ligger nede er det det samme.

Posted

Da burde det jo lyst rødt, og ikke en feil som forsvinner hvis man switcher til klokka i displayet, men den ligger kanskje ikke helt nedpå her?

Posted

For et iditotisk system, at det ikke er en reserve fjær som forhindrer at den faller helt ned om lufttrykket forsvinner.

Er det mulig å konvertere til vanlige fjærer og dempere på denne?

Hva koster nye dempere/belger evt?

Posted

er det reservefjærer på biler med spiralfjærer? er vel ikke noe mer idiotisk dette.

En belg til bil med ENR ligger vel på en 5-7000 et sted ca. avhengig av hvor man handler og hvilke rabatter man har.

Dempere får du vel til en 600-1000,- et sted tipper jeg.

Arnott selger vel konverteringskit til normale spiralfjører. Koster en hel del og du ødelegger bilens egenskaper. Er vel bedre å ha ting i orden og slik det skal være.

Posted

Nei du trenger vel ikke reservefjær når det allerede er en der, den går jo ikke opp i røyk selv om et fjærben knekker? Luft er jo et flyktig emne, og det fordufter når trykket forsvinner, og da er det ikke lenger noe fysisk som holder bilen oppr

Posted

Nei du trenger vel ikke reservefjær når det allerede er en der

Så en fjør kan ikke knekke så den ikke bærer mener du?

Rart, jeg har opplevd det flere ganger. Dvs ikke på egen bil men på biler jeg har skrudd på.

Fjærskåla på fjørbeinet kan dette av bilen og... Nei, man skulle nok hatt en tråsykkel

Posted

Så, hvordan får man sjekket nå etter at kompr er byttet om det er lekasje? Såpevann?

Det er en god idè.

Posted

Passer jo bra å få tømt kontoen litt igjen etter ferien, ikke bra å ha for mye stående av gangen

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...