Jump to content

Start proplemer på en 280 ML w164 og en Idiot som skal fikse selv

Recommended Posts

Posted

Hei

Har en 2006 mod 280 ML W164 som ikke vil starte. Det som skjedde var at på veg hjem for 2 uker siden så senket bilen seg sammen foran, og når jeg parkerte i garasjen så konstaterte jeg at jeg måtte ha nye belger foran, når jeg jekket opp bilen så oppdaget jeg også at bremse slangen fra kaliberen hadde røket. Bestilte nye deler, og etter en uke så var delene på plass. Skulle da bare flytte bilen litt og betre tilkomst, men da ville ikke bilen starte pga flatt batteri, kjempe kjekt. Men når jeg skulle sette på klypene fra start boosteren så klarte jeg å miste minus klypen ned på strøm tilførselen til sikrings boksen i motorrommet, kom noen gnister men ikke noe voldsomt. Men når jeg da skulle starte bilen så får jeg bare på tenningen og et rødt blinkene varsel som sier:  drive to workshop without shifting gears. Andre ting som ikke vil virke er vindusviskere og horn.

Har gått igjennom alle sikringer og har funnet en 40amp som hadde røket og skiftet den, men fortsatt samme feil kommer opp.

Har også skiftet bremseslange og belg

Noen som har ide om hva som kan være galt?? Kan det være flere problemer som for eksempel fortsatt luft i bremse systemet ??

Posted

Er ikke SBC på W164... Ser ikke at star skal være nødvendig for å lufte på den da. Er iallefall bare lufting på vanlig måte på X164 og det er samme bil i bunn og grunn. Ingen av de har SBC