FredrikJ Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Skudd fra hofta; er det noe som har noe deler til original GSM telefon for 124 liggende? Har en E320T som ble levert med dette originalt, men forrige eier fjernet telefonboksen i bagasjerom (den SIM-kort skal i) samt antenne-splitteren og byttet antenne da telefonen etter et par ring tok kvelden (trolig boksen bak som var synderen pga fukt, de er veldig utsatt). Er hovedsakelig det jeg trenger, har armlene/telefon+ledningsnett, og forhåpentligvis så MÅ jeg ikke ha den store stygge antenna som biler med telefon ble levert med originalt? Bare at det var for bedre dekning etc. Quote
hpmb Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Har du bilde av telefonen? Og vet du hva utstyrskoden er? Quote
FredrikJ Posted September 14, 2016 Author Posted September 14, 2016 Telefonen er Motorola, delenr A 000 820 96 35. Se bilde under for bilde av telefon (ikke min, men identisk). Legger også ved bilde av antennesplitteren (Kathrein K 63 27 22) og telefonboksen til SIM-kort (A 000 820 95 35) Utystyrskode ser jeg i databladet er: 274 Mercedes-Benz D-network telephone (с 01.11.1992) 270 antenna for D net tel. on rear left fender with splitter and loudspea. (с 01.11.1992) antenna with splitter on rear left fender (rear right fender of s/v 124) and loudspeaker for D-network telephone Quote
hpmb Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Så det er den boksen på bildet du er ute etter? Quote
FredrikJ Posted September 14, 2016 Author Posted September 14, 2016 Stemmer, og antennesplitteren. Har du/vet om noe? Quote
hpmb Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Tenkte vel egentlig ebay men... Har spurt litt om telefon i 124 selv, da det er et kult utstyr. Spurte også om det funket på nettet i Norge, og selv om de er GSM, så vil jeg tro at SIM kort størrelsen er annerledes enn i dag. Så vet ikke om disse telefonene noen gang vil funke igjen desverre Quote
FredrikJ Posted September 15, 2016 Author Posted September 15, 2016 Aha, så du suger ut info om delene for å snappe opp ting rett foran nesa mi på eBay? Bare tuller Har sett og fulgt litt med på eBay, selve telefonrøret er ikke noe problem å få tak i. Er værre med selve telefonen som er i den sorte boksen som står i bagasjerommet, de ser jeg ikke like ofte for å si det sånn. Antennesplitteren er heller egentlig ikke noe problem å få tak i, det ligger noen på eBay. Telefon i 124 er absolutt kult utstyr, og forskjellige SIM-kort størrelser kan alltids løses. Forrige eier av bilen min testet telefonen i 2011 med en SIM-kort adapter han kjøpte til sitt eget SIM kort. Det skal også gå ann å reaktivere gamle SIM-kort, så tror ikke SIM-kort er det største problemet her. Hvis du starter helt fra scratch og vil ha telefon, så vil jeg anbefale deg å enten finne en delebil med telefon du kan ta alt fra, eller kjøpe et komplett sett fra eBay etc. Å begynne å sanke deler her og der tror jeg vil ta veldig lang tid og bli dyrt, siden du trolig vil ende med å kjøpe det meste fra utlandet. Selv har jeg jo bil med ledningsnett lagt opp og alt, og mangler bare antennesplitteren samt telefonboksen. Quote
hpmb Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Har ikke noe 124 å putte telefonen i, så blir ikke noe kjøp enda hvertfall Men kan du ikke kjøpe hele settet som ligger på ebay da? Er dyrt men da får du jo alt du trenger og litt til Quote
E_S Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Telefonen virker. Har en sånn i bilen min, men antenne og antennesplitter er defekt. Den trenger 5V sim-kort, og det er ikke vanlig vare. Jeg har alt sammen unntatt antennepisken (den + foten var ødelagt) liggende for å ha originalsakene til bilen min. Quote
hpmb Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Dere har E36T begge to ser jeg, ble litt sjalu nå Er vel derfor dere har tlf i de da, dem som kjøpte AMG hadde vel råd til det meste av utstyr. E_S har du ringt med telefonen eller vet du bare at selve telefonen fungerer? Quote
E_S Posted September 17, 2016 Posted September 17, 2016 Jeg har prøvd telefonen med et gammelt sim-kort fra 2007 jeg hadde liggende, og den fungerte og gikk an å ringe med. Quote
hpmb Posted September 17, 2016 Posted September 17, 2016 Wow, kult. Og du hadde sånn telefon som på bildet? Quote
E_S Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Min telefon er nok en litt nyere type - det er en GSM-telefon det også, men husker ikke produsent. Bilen min er jo en 96-modell, så det er vel en av de aller siste 124'ene. Quote
FredrikJ Posted September 21, 2016 Author Posted September 21, 2016 Har ikke noe 124 å putte telefonen i, så blir ikke noe kjøp enda hvertfall Men kan du ikke kjøpe hele settet som ligger på ebay da? Er dyrt men da får du jo alt du trenger og litt til Det er nettopp det, jeg får veldig mye jeg ikke trenger og til blodpris. Er ikke hast så venter heller på at delene dukker Telefonen virker. Har en sånn i bilen min, men antenne og antennesplitter er defekt. Den trenger 5V sim-kort, og det er ikke vanlig vare. Jeg har alt sammen unntatt antennepisken (den + foten var ødelagt) liggende for å ha originalsakene til bilen min. Vet du om man må ha "telefon"-antenne for at telefonen skal fungere eller om de andre antennene som er levert på 124 også fungerer? Tror for øvrig du har AEG telefon, vet de også leverte til midtkonsollen. Quote
Recommended Posts