Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen her som har erfaring med å montere høytalere i hatthylla på 190D?

Hadde hatthylle høytalere i 1. bilen min w124, de var vel 8 eller 10" og det var den bilen jegf personlig synes jeg har hatt best lyd i.

Handlet inn 2stk 6*9" jeg tengte å ha i hatthylla, men lurte på om:

1. Noen har montert før og har noen erfaringer og meddele?

2. Synes det blir litt for ungdommelig med svarte deksler til høytalerne, så noen som vet av god beige sprayflasker så jeg kan "skjule" de litt:)?

Posted

Det har sikkert ikke så mye å si,men da jeg ser det der grøsser jeg.

Det har nok litt med at det rett og slett er hugging av bilen, å at jeg tidligere såg mange Ascona B der det meste av hattehylla var kappet bort å de begynte å sige på midten.

Jeg har laget mange varianter, å de jeg har nå er bl.a. en org hattehylle med org deksler (som ser veldig fint og ryddig ut) å en som er ganske ombygget,men jeg har ikke kappet i noen av de.

På min 2.5-16 har jeg lagt en plate oppå hattehyllen for å heise den slik at det er plass til magneten.

Begge bilene ser du i trådene mine. Linker har du i signaturen.

Posted

Er nok ikke mange som tenker på at alt av karroseriet er bærende. Husker godt de første Granada mk2 som begynte å revne mellom bakruta og dør på begge sider. Jeg hadde en sånn og der spriket revnen 3-4mm med campingvogn på. Årsaken var at konstruksjonen bak bakseteryggen var for svak...

Det har vært noen å tygd under hattehylla på min 190 og...

Posted

det var ihvertfall flere bilder en gang i tiden.

På 16v'n tok jeg av trekket, la en 16 eller 22mm plate oppå den org plata(nedi mellom de "pølsene"),trakk det med skinn å satte høytelere i den.

På den med kompressor er det org høytalerfester som du ser på det nederste bilde. De er festet i stålet å så er hattehylla tredd over.

Posted

Du laget alltså en "spacer/adapter"?

Ender nok med å gjøre det samme selv, så akkurat litt på hvordan det er og få ut hatthylla.

Ser bare to plastiklåser bak ryggen i baksetene, er sikkert flere, men hvor?