Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter å ha vurdert ny bil opp og ned siden vårparten har nå endelig valget blitt tatt.

Det ble etter prøvekjøring av nye E-Klassen ganske fort bestemt at en sånn skulle jeg ha, den er rett og slett blitt helt fantastisk!

Jeg var litt usikker på designet med en gang, innvendig derimot har den satt en ny standard, også når det kommer til kjøreegenskaper og duppeditter!

Utvendig vokser den på meg fortsatt, med rette kombinasjoner er den helt nydelig også utvendig!

Når jeg spekket opp en E350e, som først var tanken, så jeg at det fort strakk seg i nærheten av en million, da begynte jeg å tenke mot V6 og E400, derfra var veien "kort" til E43, og etter myyye om og men, så ble landets E43 nr. 4 bestilt.

Vurderer sterkt å hente den selv i Tyskland når den er ferdig produsert i desember!

Spesifikasjoner er som følger - kan endres ut oktober så mulig den blir justert noe;

-Iridium sølv metallic (sto mellom hvit, sølv og selenitgrå, sølv er jo klassisk AMG + grei å vedlikeholde)

-Sort nappaskinn med røde detaljer, kun for E43

-AMG Performance ratt i skinn/alcantara

-AMG midtkonsoll i karbon

-Premium plusspakke (Multibeam LED, 360 kamera osv.)

-Teknologipakke (Comand, widescreen cockpit, head-up display)

-Solbeskyttelsespakke (elektrisk gardin bakrute osv.)

-Keyless go pakke

-Kjøreassistentpakke plus (drive pilot osv.)

-20" AMG felger, kun for E43

-Panorama glasstak

-Hengerfeste (!)

-Parkeringsvarmer

-Memory seter

-Varmeseter bak (og foran selvfølgelig)

-Media interface

-Burmester

-Garasjeåpner i speil

-Forberedelse for bakseteunderholdning

Noe utstyr kommer ikke frem her fordi det enten er standard på E43 (f.eks AMG luftfjæring) og noe er inkludert i de forskjellige pakkene...

Alt i alt blir nok dette helt sikkert en grom bil! :-)

7aed66662093e8f1e4218335216d8ea0.jpg

f20a7e985abea4afd57948ea3cb80012.jpg

970d73a8918b15b7f6f94840ecc90e02.jpg

Posted

Tusen takk!

Har lagt til et par bilder fra konfiguratoren :-)

Takk også for tilbud om å hente for meg, men du skal få slippe den lange turen til og fra Tyskland. Takk som spør! ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Tydelig at det har vært en presselansering nylig, plutselig har YouTube og Internett gått fra lite/ingen info om E43 til masse! Det hjelper fælt i ventetiden :-)

Posted

Tusen takk! Det blir garantert noe bilder etterhvert... La forresten til AMG Performance ratt i nappaskinn/alcantara i dag, var litt skeptisk til alcantara på rattet mtp slitasje, men det skal visst holde bra...

Posted

En stund siden jeg har vært innom her og må si at jeg sperret opp øynene litt :shock: Men gratulerer med fantastisk valg av bil. Kjempekult at noen tar den omtrent helt ut. Blir veldig spennende og følge denne tråden iallefall

Posted

Fin er den uansett! Jeg begynte i det "små", men så at med ønsket utstyr så ble det dyrt uansett, da tok jeg steget - utfordringen er hvordan man skal følge opp dette neste gang...

Posted

Kortet ned ventetiden noe, med å prøve AMG 43 motoren her om dagen, dog i en 367hk (E43 har 401hk) GLC43. Gøy var det, og venter egentlig ikke noe mindre på ny bil nå...11e07c4d9c73eb3e71b7b1f2a98b462f.jpg

• 2 weeks later...