Marius Bekkelund Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Hei. Bilen det gjelder er en 2001 w210. 200k automat, avantgarde. Diffen havarerte, og i mangel på en lik, satte jeg inn en fra en 220cdi, vel vitende om at utvekslingen ikke var den samme. Det som nå skjer, er at den nekter å gire høyere enn 2.gir. 3000rpm i 80 er litt drøyt! 😬 Har også problemer med å dra seg selv opp bratte bakker. Har prøvd å resette kassa, uten at det hjalp. "Tip tronicen" (eller hva det nå kalles på MB) fungerer heller ikke lenger, ei heller cruise controllen! Hva er det som kødder det til? Speed sensor på kassa og stikkakslinga som ikke samsvarer? Takker for gode råd! 😬
Tor Anton Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 dette har vært oppe før her, å grunnen er at du har feil utveksling i diffen.
Marius Bekkelund Posted September 6, 2016 Author Posted September 6, 2016 Ja, HVA som er feil er jo åpenbart, Men er det noen måte å det til å fungere? Prøvde å søke på det før jeg postet, men fant det ikke.
Tor Anton Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Usikker på om de kom fram til om det kunne programeres eller måtte byttes diff. Prøve å søke på ord som utveksling Sent fra min D5803 via Tapatalk
Seldal Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Jeg fikk frest ut nye abs ringer med rett antall tenner etter hvilken utveksling jeg hadde! Enkleste er nok å få ny diff med rett utveksling, hvilken diff har du å hvilken utveksling trenger du?
Marius Bekkelund Posted September 6, 2016 Author Posted September 6, 2016 Ok. Så det du sier er at problemet ligger i forholdet mellom speedsensor i kassa og på stikkakslinger...? Kan jeg da ta abs ringene fra den bilen jeg tok diffen fra da? eller blir forholdet fortsatt feil?? Takk for svar. Og nei, vet ikke hva slags utveksling jeg har. Ikke mulig å tyde hva som en gang sto på diffhuset.
modzona Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Regnr eller understellsnr så kan jeg raskt finne ut hva du skal ha.
Marius Bekkelund Posted September 6, 2016 Author Posted September 6, 2016 Takk for det. Men tilbake til problemet, er det "no way in hell" å få dette til å fungere, utenom å sette på riktig differensial?
Seldal Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Takk for det. Men tilbake til problemet, er det "no way in hell" å få dette til å fungere, utenom å sette på riktig differensial? Er like ringer på alle 210 bilene så nytter ikke å bytte ringer. Blir vanskelig uten å lage jalla løsning!
Marius Bekkelund Posted September 17, 2016 Author Posted September 17, 2016 Hei. Sliter fortsatt med å finne kardang med riktig utveksling til 210'n min. Noen som kan hjelpe meg å finne ut om det er noen andre typer/modeller som bruker samme utveksling (3.46), som min 200 kompressor?
Marius Bekkelund Posted September 17, 2016 Author Posted September 17, 2016 Noen som har mulighet til å sjekke utveksling på regnr JU 82279?
modzona Posted September 17, 2016 Posted September 17, 2016 Noen som har mulighet til å sjekke utveksling på regnr JU 82279? 3.27 har den. Prøvd å se på finndel.no ?
Marius Bekkelund Posted September 17, 2016 Author Posted September 17, 2016 OK. Takk. Ja, men enten er de solgt, eller så finner de den ikke?!?😳
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now