Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kassa på 97 210 slurer da jeg kjører i gang, den nøler litt da jeg setter den i D eller R. Den girer bare opp til 3gir å det nytter ikke å gire med på spaken.

Noen tips?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

Er vell et teng på at den har behov for nye cluch'skiver.

Raskeste/enkelste jeg vet om er å prøve med ATF F olje. Vet mange i statene kjører denne med stor suksess på nesten kasser med slike symptomer på den normale oljen.

Blue Ridge MB kjører kun Mobil1 ATF F olje på alle bilene de har inne for olje bytte på kassene.

Dette er da for det meste snakk om de eldre kassene 722.4 og 722.3. Men tipper at det også vil funke på 722.6 da mb leverer ut samme olje til de eldre som 722.6 nå hvis du bestiller original olje hos BOS.

Posted

det var noe olje i kontakta,men jeg har "tømt"nettet for lenge siden å byttet kontaktstykke.

så det første jeg sjekket var dette å det var ikke noe olje å se i dag,men for sikkerhets skyld satte jeg inn en annen styreenhet for å prøve, ingen forskjell.

Den har bare gått 235000km så det bør være mye igjen. Den har heller ikke hengerfeste.

Den har gått helt topp uten problemer fram til nå.

eneste forskjellen er at et verksted har sjekket oljen å fylt på en liter. Jeg har ikke peilepinne så det ble gjort da den var på verksted for noe annet.

Så jeg lurer litt på om de kan ha fylt feil olje å det kan gi dette utslaget.

på  diagnosen kommer det opp

103 R/P lock solenoid defective

122 CAN Right motor moment/Accelerator pedal value

126 Communication with traction system disturbed / Cohen factor from DME not plausible

129  Comunication DME disturbed / throttle valve pot.Data stream Motorelectronic not plausible

134 communication tractionsystem disturbed

136 communication with kombi instrument disturbed

147 Gang not plausible or gear box slipping

Det kan jo være èn feil som drar med seg andre feil.

Posted

Ja, det var jo litt der på den lista, men ofte griper ting inn i hverandre, så det er ikke sikkert at det er så gale.

Skal se om jeg har en pinne i morgen, så kan jeg ta måla på den til deg. (du kan vel ratt bruke en en-leder kabel om du har måla?)

Hva slags motor? Er det drive by wire, eller går gasswire til spjeld?

Posted

En 200 m111. Er vel vaier på den.

Tenkte lmm å litt forskjellig, men at kassa slurer bør være relatert til kassa.

Er bare 2 uker siden bos peilet å fylte på en liter

Sent fra min D5803 via Tapatalk