Guest 1025 Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Heisann... For noen dager siden solgte jeg en bil til en venn av meg. Bilen hadde jeg selv ikke hatt så lenge, så derfor var det fri omregistring for han. Salgsdato ble skrevet til 31.12 slik at jeg slapp å stå ansvarlig for årsavgift på den. Nå har det skjedd ting med bilen som gjør at vi har blitt enige om at jeg kjøper den tilbake. Mitt spm er følgende: Er det mulig å få annulert den salgsmeldingen som allerede er levert inn, siden bilen føres tilbake til meg som var den forrige eier? Eller må det skrives ny salgsmelding tilbake til meg? Har hørt at 3. manns eier ikke slipper unna omregistreringsavgiften, men gjelder dette når bilen går tilbake til forrige eier pga. "hevet" kjøp? Håper noen kan hjelpe med fornuftige svar:)
FrodeS Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Heisann... Du slipper å betale hvis det er max 2 mnd siden du betalte omreg sist.
Guest 1025 Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Har hørt at det gjelder kun 2. gangs omreg. innefor 2 mnd...når bilen skal omregges for 3. gang selv om det er under 2 mnd siden avgiften ble betalt skal det på nytt betales avgift. Vet ikke om det er riktig, men uansett må det vel være noen regler for tilbakekjøp/heving av kjøp på en bil tilbake til forrige eier.
MBW Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Hvis det kun er levert salgsmelding,men ikke betalt/utført omregistreringsavgift står faktisk du som registrert eier og slipper dermed å betale omreg.avgift....
MBW Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Glemte litt her...stemmer det du sier om at det gjelder kun 2.gang innenfor 2mnd eller 60 dager,du må bare skrive ny salgsmelding,som fører bilen tilbake til deg...du står som sagt som reg.eier og skal da slippe avgift igjen,har vert gjennom dette selv,hvis han da ikke har betalt omreg avgiften,da er løpet kjørt...
FrodeS Posted January 10, 2007 Posted January 10, 2007 Glemte litt her...stemmer det du sier om at det gjelder kun 2.gang innenfor 2mnd eller 60 dager,du må bare skrive ny salgsmelding,som fører bilen tilbake til deg...du står som sagt som reg.eier og skal da slippe avgift igjen,har vert gjennom dette selv,hvis han da ikke har betalt omreg avgiften,da er løpet kjørt... Hvis underskrevet salgsmelding er levert tilsynet, så er det nye eier som er registrert eier på bilen. Det er ny eier som får evnt. krav om omregistreringsavgift, og det er ny eier som er ansvarlig for utgifter bilen måtte pådra seg. Tidligere eier er uten ansvar når salgsmelding er levert. Som sagt, så er det 60 dager som gjelder, så bilen kan fritt omregistreres innen den tida. Har ikkno å si hvor mange omregistreringer det blir.
Guest 1025 Posted January 10, 2007 Posted January 10, 2007 Da er jo den i boks da, for omreg. betalte jeg den 15.12.06:) Takker for svar:)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now