fevangen Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Noen som har erfaring om hva en kraftig vibrasjon i bakstilling / mellomaksel / motor på min 07 w211 kan skyldes, bilen har gått 145.000km og har en 220 cdi med 6 tr. manuell kasse. Fenomenet oppstår når jeg kjører igang på tomgang, da rister og vibrerer det veldig... har byttet oppheng til mellomaksel uten at det hjalp, Hardy koblingene er ikke byttet men virker hele og fine. Motorfeste virker hele, ingen oljelekkasje fra de heller. Selv så lurer jeg nå på om dette kan skyldes foringene i bakakselen men ville sjekke her inne på forumet først Er veldig takknemlig for innspill Quote
Marevan Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Motorfestene helt sikkert i orden? Det høres mest ut som slitte motorfester. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
fevangen Posted August 31, 2016 Author Posted August 31, 2016 Testet motorfestene i går, satte håndbrekk på og kjørte litt frem og tilbake mens jeg firte på clutchen, ja motoren vrir på seg men hvor mye jeg kan tillate er jeg ikke sikker på......synes ikke dette var så lett.... løftet bilen opp i bukker i går og kjørte frem og tilbake da også for å se om det var noe slakk i noen foringer i bakstilling eller oppheng til klokka men kunne ikke se noe som var utslitt der heller Quote
KjetilP Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Vibrasjoner kan også komme om fotbrekket henger på. Quote
Recommended Posts