bekiva Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Har et tomgangsproblem med 94 E320. Den går fint på tomgang, men stopper idet jeg gir gass ut fra kryss osv. Kan unngå dette med å være veldig forsiktig med gassen, bare såvidt tuoche den. Skrudde av en luftmengde regulator som sitter ved siden av innsuget, med et luftstyrt spjeld, en magnetventil og luft slangeinngang i underkant. Det ser ut for meg som det skal en vacuum eller trykk slange inn på denne, men denne mangler. Finner ingen løse heller. Jeg overtok nylig bilen, men tidligere eier har byttet toppakning for ikke lenge siden. Ser ut som de har glemt denne slangen, noen ide om dette kan være årsaken til tomgangsproblem, og hvor den skal komme fra den manglende slangen? Quote
Tor Anton Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 må sjekke diagram på slangene da. er det det spjeldet midt på innsuget??? motoren skal funke om den ikke virker,men er ikke slangen på vil den suge falsk luft. Quote
bekiva Posted August 30, 2016 Author Posted August 30, 2016 Den et eget spjeldhus som sitter bak eller ved siden av hovedspjeldhuset. Den luftslangen som mangler går inn til en vacuumklokke som styrer åpningen på spjeldet. Så den får ikke falsk luft der, må event være i den andre enden hvor den skulle vært koblet, men vet ikke hvor. Finner ingen ledige. Quote
Marevan Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Det spjeldet er viktig for ytelsen. Bør være i orden. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Roger. Only CE Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Har du bilde av det du tenker på har nettopp satt sammen min. Quote
Recommended Posts