Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei der ute !

Har byttet innredningen i en S320 CDI 2003 modell til AMG sin.

Men har et problem og det er at det er to forskjellige kontakter til SRS tilkoblingen under setene framme. Kan jo selvfølgelig klippe og lage til uoriginale, men har lyst til å ha det slik at det ser originalt ut.

Ch.nr: WDB 2200251A345294 (min bil) og fra en bil som tilsvarer AMG innredningen Ch.nr: WDB 2201741A446064 (donorbil).

Har snakket mye med MB forhandleren her, men dem sier at å bestille blir bare å sjanse. Går ikke å finne et sikkert svar sier dem, på hva riktig hann kontakt er. For det er den som sitter på ledningen som kommer opp av gulvmatta jeg tenkte å skifte.

Finner ikke noe selv på EPC'en heller.

Opplysningen jeg har om kontaktene er at dem som sitter på ledningen er nesten rundt av utforming, mens dem som sitter under stolene er firkantete og har nummer: 040 545 69 28. Begge med to stikk i.

Forslag om det er noen måte å finne noe ut om dette jeg har prøvd å forklart eller må jeg bare gjøre det på den måten jeg ikke har lyst til.

Posted

Hei der ute !

Har byttet innredningen i en S320 CDI 2003 modell til AMG sin.

Men har et problem og det er at det er to forskjellige kontakter til SRS tilkoblingen under setene framme. Kan jo selvfølgelig klippe og lage til uoriginale, men har lyst til å ha det slik at det ser originalt ut.

Ch.nr: WDB 2200251A345294 (min bil) og fra en bil som tilsvarer AMG innredningen Ch.nr: WDB 2201741A446064 (donorbil).

Har snakket mye med MB forhandleren her, men dem sier at å bestille blir bare å sjanse. Går ikke å finne et sikkert svar sier dem, på hva riktig hann kontakt er. For det er den som sitter på ledningen som kommer opp av gulvmatta jeg tenkte å skifte.

Finner ikke noe selv på EPC'en heller.

Opplysningen jeg har om kontaktene er at dem som sitter på ledningen er nesten rundt av utforming, mens dem som sitter under stolene er firkantete og har nummer: 040 545 69 28. Begge med to stikk i.

Forslag om det er noen måte å finne noe ut om dette jeg har prøvd å forklart eller må jeg bare gjøre det på den måten jeg ikke har lyst til.

Her er det noe jeg ikke forstår - du har chassi nr på donor bil - da burde det være lett og finne ut av - nå har jeg mye erfaring fra Ford og der er det ett ikke problem

Posted

du kan å ringe f.eks autoroyal å gi de nummeret på den kontakta som er på setene å si du skal ha motparten til den. Du bør å ha med stikkerene hvis de ikke er like

Posted

Til Tor Anton :Har hatt problemer på kontakten under førersetet og når jeg demonterte så viste det seg at kontakten var tatt bort og ledningene loddet, sikkert av verkstedet en gang i tiden.

Så den kontakten som sitter på stolen går ikke å kjøpe ny, da må jeg kjøpe hele feste til sikkerhetsselen som er fast i stolen. Og det koster over 8000,- hos Autoroyal, mere enn jeg betalte for innredningen levert på døren.

Derfor har jeg ikke gjort det, syns ikke det er verdt det.

Til Bige :      Nei ikke vet jeg, er ikke veldig flink med slikt. Derfor søkte jeg hjelp hos merkeforhandler og må jo bare tro dem, i hvert fall til jeg får vite noe annet.

Håper bare at det er noen som vet noen lure triks for å finne det ut.

Tysk er "russisk" for meg.  :shock:

Posted

Kan du ikke flytte over SRS-delene fra de originale setene til de nye?

Alternativt kan du ta et bilde av pluggen du trenger motparten til og sende til Steve hos MBenzNL for å høre om de kan hjelpe deg. Epost-adressen deres er MBenzNL@gmail.com

Posted

Men som sagt så er den ene kontakten bortklippet på på førerstolen, så da må jeg kjøpe en ny slik og den koster som sagt over 8000,- hos Autoroyal pga at man ikke får kjøpt kun kontakten.

Var vist noe med at det kunne misbrukes i forbindelse med tyveri.