Jonas94 Posted August 28, 2016 Posted August 28, 2016 Oppfordrer alle til å ta en titt på tilstanden på oljen i diffen sin. Har ikke oljeskift på diffen egen intervall, eller sluntrer veldig mange med oljeskiftet her? Alle 4 bilene mine har hatt like ille olje.
Hans Kåre Isdal Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 ser den. skifter per 60 000 km. men min var gått ca 135 når den blei skifta. Då var den i grenseland..men diffen holder jo så mykje lenger med regelmessige skift. Som ved oljekift på gearkassa. Lur huskeregel.
Olaf Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Husk å løsne skruen for påfylling før du tapper av olje fra diffen, så du ikke risikerer å bli stående der uten å kunne fylle på ny olje! Med vennlig hilsen, Olaf
Eirik Tømmerås Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Har ikke oljeskift på diffen egen intervall, eller sluntrer veldig mange med oljeskiftet her? De fleste "glemmer" nok det de ikke ser. Diff. gir, bremsevæske og frostvæske blir ofte "glemt". Motorolje er det så opplyst om at det blir ikke så ofte "glemt". Selv om det er de som "glemmer" den og. Som de som hadde 190´n før meg, der var olja dieselsvart på en bensinmotor
Alexander Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Dette er et godt tips. Så mye olje var det på diffen på W211en som kona kjører. Det er de små dråpene du ser så vidt på bildet under. Og nei, det gikk ikke bra. Og ja, det var mulig å høre før det gikk galt. Som sagt, kona kjører den bilen.
tommern57 Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 I utgangspunktet er det vel få biler som har sjekk av diffolje på lista over vedlikehold? Jeg syns 100 'km er et greit tall. Velkommen tilbake, forresten
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now