Skare1 Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Ja, som sagt kommer ESP/BAS/ABS- lampene opp etter 10 min kjøring. Tidligere skjedde dette en sjelden gang, men nå er det omtrent hver tur. Det hender også at turtallet faller i 1-2 sek før alt er som normalt igjen. Cruisekontroll fungerer ikke. Men jeg har lagt merke til at hvis jeg kjører uten lys, kommer ingen av lampene opp og cruisekontroll fungerer. Med det samme jeg skrur på lysene, skrur cruisekontroll seg av og det hender turtallet faller. Noen som har en aning på hva dette kan være? Bremselysbryter? Quote
Heckflosse Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Du kunne sikkert med fordel sagt noe om type bil du har... Men du kan kjøpe nye pæreholdere til baklysene dine og ta en skikkelig rengjøring på kontaktflatene på selve lampeenheten... Quote
Skare1 Posted August 27, 2016 Author Posted August 27, 2016 Ja, selvfølgelig Er en 2001 Mercedes E220CDI w210. Skal kontakten på baklyset ha noe å si altså? Får forøvrig feilmelding opp på et lys foran, selvom alle lysene fungerer.. Quote
KennethJ Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Jeg tipper på ABS-sensor eller styrevinkelsensor. Quote
tommern57 Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Det første du må gjøre er å måle spenning på batteriet med motor igang (under baksetet), og på den svarte boksen framme på innerskjermen foran bremseservoen før du begynner å handle! 210 er snar med ESP/BAS/ABS-varsel når spenning synker under et visst nivå. Og siden det kommer på når du skrur på lys, er spenning det første du sjekker! Et dårlig batteri eller slitne slepekontakter i dynamo er det mest sannsynlige. Quote
Recommended Posts