Fence Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Har fått litt problemer med luftfjæringen bak på min w211. (har kun luft bak) Den kan finne på å sige ned på venstre side under kjøring. Om jeg stopper bilen å starter den på nytt, går den opp igjen til normal. Om jeg parkerer bilen for kvelden/natten å den er som normal når jeg parkerer den, står den likedan om morgenen. Men om jeg parkerer den for kvelden/ natten når jeg ser den har seget litt på v. side, har den tømt seg helt på v. siden om morgenen. Nå i dag har jeg også lagt merke til at den har begynt å heve seg høyere en normalt på h. side. Tengte først det kunne vær nivågiveren. Men det er jo bare en nivågiver, så om det var den skulle den vel oppført seg likedan på begge sider vel? Noen her som har kjennskap eller erfaringer med dette problemet? Quote
KennethJ Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Det er ganske sannsynlig at du har defekt belg på venstresiden og må bytte denne. At den blir lav under kjøring finner jeg noe merkelig, for det bør ikke skje.. Quote
Fence Posted August 26, 2016 Author Posted August 26, 2016 Om den er defekt skal den vel tømmes for luft så lenge bilen ikke har tenning på, eller er i gang.? Merkelig at den kan stå i timesvis i normal stilling da. Men har bestilt meg ny nivå føler nå, så får jeg se om den blir no bedre. Quote
KennethJ Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Defekt belg tømmes når bilen står stille, men det er i begynnelsen ofte bare innimellom den gjør det.. Så blir det oftere og oftere og til slutt får du ikke heist opp bilen en gang. Quote
Rudi Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Det sitter en ventil i belgen, hender seg den tuller. Min har en tendens til å ikke tette skikkelig, før jeg har hevet og senket bilen et par ganger. Setter meg i bagasjen og lar den heise seg, går ut, senk, inn, heis. Etter ´å ha gjort dette holder den seg oppe i lengre tid, før jeg må gjøre det samme igjen. Da dette skjer et par tre ganger i året ser jeg ingen grunn til å bytte belg enda. Med tanke på dittt problem kan du ha en ventil som trøbler mer enn min gjør, og såvidt jeg har skjønt får man ikke kjøpt ventilene løse. Quote
Guest Dan-n.aasum Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Min s211 holdt på akkurat sånn du beskriver, og holdt på sånn i drøyt 6 mnd før den slutta og løfte seg, overhalte da kompressor etter Tips fra Frode S, men klarte fortsatt ikke løfte seg, på min viste det seg å være en ørliten lekkasje på luft slange til belger, fikk heldigvis taki pushfit koblinger til pnumatichs og fikk fikset det, har til nå kjørt ca 8000 km uten at bilen har "sluppet" på baken en eneste gang. Skal sies at lekkasjen ikke var mulig og se me det blotte øyet, måtte sette bilen på kjøre ramper (bukker), å starte opp. Krøyp under og lyttet, hørte suselyd men klarte ikke lokalisere den me det første, TIPS såpevann, da lekkasjen var lokalisert holdt æ fingeren for det ørlille hullet og bilen løftet seg, kappet slangen 4-8 mm fra lekasjen, (begge sider) så den delen av slangen som det var hull i forsvant og satt dem i en pushfit kobling, siden har det ikke vært noen problem. Quote
Fence Posted August 31, 2016 Author Posted August 31, 2016 Det sitter en ventil i belgen, hender seg den tuller. Min har en tendens til å ikke tette skikkelig, før jeg har hevet og senket bilen et par ganger. Setter meg i bagasjen og lar den heise seg, går ut, senk, inn, heis. Etter ´å ha gjort dette holder den seg oppe i lengre tid, før jeg må gjøre det samme igjen. Da dette skjer et par tre ganger i året ser jeg ingen grunn til å bytte belg enda. Med tanke på dittt problem kan du ha en ventil som trøbler mer enn min gjør, og såvidt jeg har skjønt får man ikke kjøpt ventilene løse. Tror det må være ventilen inne i belgen ja. For her om dagen låste jeg opp bilen å satt meg inn. Da hørte jeg og kjente at den tømte seg på v. siden. Da slapp belgen ut lufta bare for at jeg satt meg inn i bilen. Hadde ikke satt i nøkkelen i tenningen en gang. Domt denne ventilen ligger inne i puten på w211. På w212 ligger den på utsiden. Quote
FrodeS Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Vår 211 driver stadig og justerer seg når den blir låst opp. Kan parkere den, den står over natta, og når den låses opp, slipper den ut luft og senker seg litt. Quote
Recommended Posts