Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde lakasje i bensinrøret fra bensinpumpe og til bensinfilteret. Bytta med en gummislange, bytta også filter med det samme.

Bilen gikk fint noen minutter, så stopper den. Trodde at det kunne være bensinpumpa som sang på siste værs, så bytta den. Fremdeles samme problem.

Har bestilt nytt rele til bensinpumpa. Kan det være noe annet som er feil?

Posted

Et par ting du kan gjøre.

Hvis du napper opp plastdekselet på motor, så er det framme litt på passasjerside en sort blindcap på fuelrailen. Det blir omtrent som ventilhettene på hjula. Skru av den og stikk en nøkkel e.l inn og se om det er trykk på fuelrailen etter den stoppa. Det står 3,8 bar på den, så det kreves bare et lite trykk for å se.

Når den stopper, kan man også nappe av en pluggledning, sette på en plugg, dra rundt på starter for å se om det er gnist. Hvis det ikke er det, er det høyst sannsynlig veivsensor. Sitter bak toppen på førersia. En skrue som holder den. Tipper Torx E 10 eller 8.

  • 3 weeks later...
Posted

Byttet rele utan at det hjalp, bytta veisensor i dag, nå har den stått og gått en time uten å stoppe, så går ut fra at problemet er løst.

Bestilte veivsensoren på ebay, og fikk ikke helt riktig sensor, helt lik untatt ledningspluggen. Får få tak i en som passer helt efterhvært, måtte kappe litt i den får og få ledninga impå. Hva tror dere, bare og tepe godtt å satse på at den holder seg der, eller skifte så fort som mulig?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...