Ivan Gunnar Villanger Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Noen som vet hvordan man skifter takluke vaier på mercedes W124 1990 model ? ☺ Quote
Tor Anton Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Jeg pleier å åpne luka noen cm, dra ned trekket i framkant, holde igjen trekket å åpne luka helt. Så løfter jeg trekket opp igjennom hullet i taket, kjører luka helt fram igjen, løsner vaieren å kjører vaieren ut. Jeg stopper motoren så fort vaieren slipper drevet i motoren så jeg slipper å justere opp igjen. Så drar jeg vaieren ut å skyver i inn den nye til den butter i drevet.Så kjører jeg vaieren inn til den passer på mekanismen til luka. Virker ikke motoren så få en til å sveive den. Har vaieren ødelagt føringsskinna i taket så må du nok ned med trekker å rette på dette. Jeg lagde meg et verktøy som jeg satte på røret å dyttet det innover å formet røret igjen,men deter realt å ta ned trekket å om det trengs. Quote
Recommended Posts