Johnsen Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Har en E240 1999 (W210S). Hadde parkert i garagen, skulle på jobb men bilen tente og sluknet med det samme, prøvde noen ganger men det ble dårligere og dårligere respons. Til slutt så slo ikke starter inn i det hele tatt. Starter virker (har testet) har fått en del råd om hva det kan være. Men jeg tror det er kanskje kan være tenningslåsen..... Noen mener det kan være girvelgerbryteren...Men den skiftet jeg for 3 år siden. Når jeg nå slår på tenninga begynner kupévifta (selv om den ikke er slått på) og kjølevifte å gå for fullt. Hadde tenkt å kjøpe en nyere modell og la sønnen min ta over bilen til våren igjen om det ikke blir for kostbart å beholde skiltene på. Håper noen kan gi meg et tips, bor på Vestlandet og er avhengig av to biler. På forhånd takk. Quote
Tor Anton Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Har du prøvd med et full ladet batteri? De kan begynne å tulle hvis det er dårlig med strøm Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Johnsen Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 Det har jeg ikke tenkt på. Det skal sjekkes. Takk Quote
Johnsen Posted August 29, 2016 Author Posted August 29, 2016 Jeg ladet batteriet helt opp og prøvde å starte bilen, men den gang ei, starter slo ikke inn i det hele tatt. Nå lurer jeg på om jeg må på verksted for å ta diagnose på bilen....? Quote
FrodeS Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Vanskelig å si. Var det sånn at første gangen så gikk motor rundt når du prøvde å starte, men nå gjør den ikke det i det hele tatt? Quote
Johnsen Posted September 7, 2016 Author Posted September 7, 2016 Ja, den startet og sluknet med det samme og så tente den ikke i det hele tatt. Nå høres bare et klikk i motorrommet før viftene starter og går på full guffe. Når jeg tyvkoblet starteren så dro den rundt som bare det. Frustrerende! Lurer på å kjøpe diagnoseapparat hvis prisen er overkommelig. Noen gode tips/råd blir tatt imot med takk. Quote
Recommended Posts