Dagis Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Bilen er uten motor og kan ikke bygge opp vacum, trenger å felle ned nakkestøttene bak for å få ut seteryggene. Noen tips?? Rive opp hattehylla og rote rundt etter en løsning? Vil helst bevare hodestøttene. Quote
Tor Anton Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 jeg har brukt en skrutrekker å løst ut den haken,du kan å suge i slangen Quote
Dagis Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 jeg har brukt en skrutrekker å løst ut den haken,du kan å suge i slangen Takker. Gjøres fra bagasjerom? Quote
FrodeS Posted August 24, 2016 Posted August 24, 2016 Ta ut baksetet, opp med slangen, stapp i kjeften, sug i den. Forøvrig er nakkestøttene veldig enkle å ta ut hvis man gjør det riktig. De må stå oppe, og man løsner plastikken der de kommer gjennom hattehylla. En liten spak oppunder vippes, opp, og så er det bare å ta dem rett ut. Quote
Dagis Posted August 24, 2016 Author Posted August 24, 2016 Takk for svar. Mens jeg stod bak verkstedet og romsterte i bilen, kom en av mekanikerene ruslende bortom og slo av en prat. Jeg nevnte dette med nakkestøtter og manglende vacuum. :Vi har egnet verktøy-bli med inn så får du låne en pumpe.." Tilbake i bilen var det bare å løfte opp isolasjonen under baksetet, nappe ut rett slange og pumpe i vei. Flapp! Flapp! Flott tips vedr. nakkestøttene-jeg lå krøllet ihop inni kofferten og fiklet, men det var med nakkestøttene nedfelte. Skal prøve på ny om en dag eller to med støttene oppe, og se om jeg berger støttene og hattehylla. Syns det er greit å ta vare på når det nå først er helt og pent. Quote
Dagis Posted August 25, 2016 Author Posted August 25, 2016 Ta ut baksetet, opp med slangen, stapp i kjeften, sug i den. Forøvrig er nakkestøttene veldig enkle å ta ut hvis man gjør det riktig. De må stå oppe, og man løsner plastikken der de kommer gjennom hattehylla. En liten spak oppunder vippes, opp, og så er det bare å ta dem rett ut. Og frustrerende vanskelig når man ikke gjør det riktig. "Liten spak oppunder"-mener du da de spakene som løser ut splinten på hver av bøylene? "Løsner plastikken"-skal den vippes/presses èn bestemt retning? Plastikken ser ut til å være gjennomgående via hattehylle og til undersiden? Prøvde å klemme løs hakene fra undersiden,men da knakk de. Jeg holdt på et par timer i dag uten å lykkes her. Det så ut til at bensintanken var i veien for å kunne dra ut bøylene, så jeg skrudde av de fire mutterene som fester tanken-to på hver side-men den satt som f"#¤ fremdeles. Kan du være mer spesifik? Quote
Dagis Posted August 25, 2016 Author Posted August 25, 2016 Fant en veldig grei video. Burde komme i mål nå håper jeg. Quote
Recommended Posts