Guest Harald Paulsen Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Kupèviften virker bare av og til BOS sier hele greia (vifte + styringsenhet) må skiftes (pga utslitt viftemotor) = 8500 kr. Jeg sier dette er uakseptabel kvalitet på en 6 år gammel MB. Noen som har forslag til alternativ "diagnose"? Hvor bør jeg eventuelt henvende meg for å få reparasjonen rimeligere? Harald
Guest Kobberstad Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Jeg har vært gjennom en runde med dette de siste to årene...det var et periodisk problem som jeg med mye tolmodighet fant ut av selv. sjekket først vifta, byttet den med en brukt....men problemet var fremdelese periodisk. Så motstanden , men det samme ustabile oppstod etter en tid. Jeg fant videre litt tilfeldig ut at et dunk i midtkonsollen løste problemet for en begrenset tid, noen tilfeller 1-2 dager andre ganger 14+. Skjønte at jeg nærmet meg løsningen. Styringsenheten til AC sitter bak reguleringshjulene. Den har en mangepolet kontakt, var det "bare" et kontaktproblem? Ut med styringsenheten og kontaktspray...det hjalp, men ca på samme måte som før.... Tolmodigheten var nå på det nærmeste slutt, bytte styringsenhet skull i følge BOS koste 8900,- + jobb. Fikk tak i en brukt, og jobben tar ca 5 minutter...har nå funket som det skal i 3 mnd+ For å komme til styringsenheten må radio ut (må innom BOS å låne de nøklene som løsner radio), du kommer da til en skrue som holder trepanelet rundt viftebryterene. Styringsenheten sitter klipset frast, bare å bytte. NB vær OBS på at bryterene på ny og gammel sitter i samme posisjon, da er det enklere å treffe stagene bak etter på. Dette skjønner du når du bytter. Pris for alt brukt ca 2000,-
Thomas Madsen Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 For å komme til styringsenheten må radio ut (må innom BOS å låne de nøklene som løsner radio), du kommer da til en skrue som holder trepanelet rundt viftebryterene Du klarer dette selv med 2 tynne skrutrekkere... Hvis ikke, koster "Blåpunkt" monteringsett 75,- hos mekonomen, eller du stikker innom ett sted som monterer blåpunkt og får deg ett sett
Guest Harald Paulsen Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Tusen takk for bra info karer! Da er det bare å hive seg rundt... Harald
Stjerneglis Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 De "blåpunkt" pinnene lager du av en gammel kleshenger av ståltrådtypen. Been there done that.
Guest Ole Pedersen Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Eller kjøpe dem på Mercedes for 20 kr
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now