Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kom inn på bilprat med postmannen i går. Han kunne fortelle at VW bilene var på verksted for et eller annet stadig vekk og at de nå kjøpte mindre av dette merket.

Peugeot derimot har hatt ei kraftig forbedring opp igjennom. På de litt eldre så skranglet og bråkte interiøret veldig etterhvert som kilometerene gikk. Jeg husker meget godt ei postdame, som for noen år siden måtte ha veihjelp her i nærområdet, da sidedøra ramlet av Peugeoten :shock: Og søkenbarnet mitt som mistet bakluka på Citröenen sin :shock:

Og ene bror min som kjørte for et varetaxifirma fortalte at da firmaet trodde de skulle spare penger kjøpte Boxer i stedet for Sprinter. Det ble fort problemer med vareleveringene da Peugeotene var på verksted stort sett hele tiden. De byttet Boxerene fort ut med Sprinter igjen. En del dyrere, men de holder :)

Posted

Ja jeg kjører selv Transporter som arbeidsbil og vet nøyaktig hvor rævva de bilene er. Fullt av forbigående el feil, værre enn ei humørsyk kjærring. Nye feil hver dag og masse ulyder i som gjør at folk stirer når en kommer kjørende. Greit nok så er bilen 10 år gammel og har ca 300 000km på telleren og ca 100 tidlgiere sjåfører bak seg.

En kompis drev tidligere et oppretter firma som hadde avtale med posten og de retta opp og lakkerte biler jevnt for dem. Det virka som at mye av problemene kanskje kom i fra hvordan de behandlet bilene også. Så ut som velbrukte bilcross biler enkelte ganger når de kom inn :lol:

Posted

Ja jeg kjører selv Transporter som arbeidsbil og vet nøyaktig hvor rævva de bilene er. Fullt av forbigående el feil, værre enn ei humørsyk kjærring. Nye feil hver dag og masse ulyder i som gjør at folk stirer når en kommer kjørende. Greit nok så er bilen 10 år gammel og har ca 300 000km på telleren og ca 100 tidlgiere sjåfører bak seg.

En kompis drev tidligere et oppretter firma som hadde avtale med posten og de retta opp og lakkerte biler jevnt for dem. Det virka som at mye av problemene kanskje kom i fra hvordan de behandlet bilene også. Så ut som velbrukte bilcross biler enkelte ganger når de kom inn :lol:

Min forrige hadde jeg fra den var noen få år og gått 66.000 km til den hadde gått 122.000 samme reisa der

Den jeg har nå fikk jeg når den var 1 år / 35.000km samme der og. Neverending story. Nå har den gått 122.000km(nesten komplett forstilling 3 ganger på de km :o )

Bilene er hhv. 2005 og 2012 modeller... T5 og T5 Facelift.

01 modellen jeg hadde var nesten som ny fortsatt etter 200.000km :P