diy Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Noen som har en metode for å gjøre dette via Star? Jeg får ikke stilt det via ratt-knappene. Quote
T.Vårlid Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Joda, får nullstilt med knappene på rattet, søk på YouTube! Quote
Rudi Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Control units- information and communication- service-confirm overall maintenance eller noe i den duren. Finnes rom for feil, da dette er tatt fritt fra hukommelse, men ikke langt unna dette. Quote
diy Posted August 21, 2016 Author Posted August 21, 2016 Ok. takk. Noen som har mer detaljert forklaring? Går det inn under oppsett av Assyst+ Quote
Rudi Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Ok. takk. Noen som har mer detaljert forklaring? Går det inn under oppsett av Assyst+ Tenker jeg meg om så står det ikke service, men assyst+ Quote
diy Posted September 12, 2016 Author Posted September 12, 2016 Finner ikke ut av dette. Ligger mange beskrivelser på nettet om at servicemelding ikke kan nullstilles via instrumentpanelet, man ender opp med "Service not confirmed". Men har ikke funnet noen forklaring på hvorfor det skjer eller hva man kan gjøre for å unngå det. Jeg vil tro det må kunne gjøres i Assyst eller Assyst+? Noen som har erfaring? Quote
Rudi Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 har erfaring i så måte at dette går av seg selv, og at å finne "confirm overall maintenance" ikke er vanskelig å finne. Men om dette punktet er umulig å nulle i menyen i instrumentet, kan du ikke bare nulle ett og ett punkt? Det har jeg gjort i de tilfelller der kunden ikke ønsker å ta f.eks bremsevæskeskifte, selv om assyst ber om det... Quote
Rudi Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Control units-assysy plus-general servicing-confirm overall maintenance Quote
diy Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Mange takk Rudi, men det fungerte dessverre ikke. Som vedlegget viser ble resultatet "The entire maintenance service could not be confirmed.", altså noe lignende den meldingen jeg får i instrumentpanelet. Angående forslagene som gis: "The last service was confirmed less than 100 km (60 mi) ago." Merkelig melding siden jeg aldri har fått konfirmert. "Fault present in control module ASSYST PLUS" Har ingen feil på denne modulen. "The service scope calculation is not yet complete." Vet ikke hva dette innebærer. Har også forøk det du foreslår om å nulle ett og ett punkt. Gjør tilsynelatende ingen forskjell. Quote
FrodeS Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Finner ikke ut av dette. Ligger mange beskrivelser på nettet om at servicemelding ikke kan nullstilles via instrumentpanelet, man ender opp med "Service not confirmed". Men har ikke funnet noen forklaring på hvorfor det skjer eller hva man kan gjøre for å unngå det. Jeg vil tro det må kunne gjøres i Assyst eller Assyst+? Noen som har erfaring? Jeg har fått akkurat samme tullet. Jeg har akkurat tatt storservice på vår, men får også "service not confirmed". Fikk den ved å bruke knappene på rattet, og en sinna melding på tysk da jeg brukte star. En av grunnene oppgis å kunne være at det er under 100 km siden forrige service. Og ganske riktig, det er registrert en service for bare 4,4 mil siden. Det som er veldig rart, er at for 4,4 mil siden var bilen på tur oppover E6 med kona bak rattet. Hun har aldri vært inne i servicemenyen, og stoppet selvsagt ikke på veien for å nulle ut service. Det som KAN ha hatt noe å si, var at bilen fikk en liten klunk olje før hun la ut på tur, men turen hun kjørte var 15+15 mil. Altså olje hjemme, kjøre 15 mil, drøye et par timer, og kjøre 15 mil hjem igjen. Så kjørte jeg én mil, og tok service. Km er nå 240527, og det ligger inne en service på 240484 eller så. Selv om den servicen ligger registrert, så maste fortsatt bilen om at service F var overkjørt med 1500 km. Jeg prøvde å cancle service, men da ble det bare tull, og den mener at forrige service er overkjørt med 18.000 km. Alle servicene ligger fortsatt inne i star. Nå må jeg bare få orden på en bremse, så skal den få kjøre noen mil, og jeg gjør et nytt forsøk på å få bekreftet service. Jeg nullet alle punktene på vår, men da endret den seg til at service D er overkjørt med 18.000 km. Hva sier service history på bilen din? Quote
Rudi Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 gå inn i development data og ta stauergerat resetten. Prøv deretter å confirm service. Quote
diy Posted September 24, 2016 Author Posted September 24, 2016 Takk igjen Rudi. Dessverre gjorde det ingen forskjell. Reset-funksjonen ga "Result: 1" Quote
Rudi Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Dette er et problem jeg aldri har opplevd, har kommet med de tipsene jeg kan komme med. Ville vært artig å se om en annen star klarte det men. Hvor holder du til? Forresten, prøv å kjøre reset på instrument cluster også? Quote
FrodeS Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Nå har vår fått kjørt litt, og jeg regnet med det skulle gå greit å nulle service. Det har gått over 100 km siden den mystiske servicen som er registrert uten at noen har lagt den inn. Dengang ei. Can not be confirmed. Det står igjen item 13 og 15. 15 har jeg ikke i lista over enkeltservicer. Når jeg prøver å godkjenne item 13, så er det oljeskift. Den spør om hvilken oljekvalitet som er brukt, jeg velger standard (man skal det på 240, selv om superolja er brukt), men den nekter å godkjenne det. Enklere med et servicehefte man fyller ut Quote
Marevan Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Kanskje den så at du fylte annen olje? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
FrodeS Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Den vet jo at man fyller olje. En gang var det 1500 km igjen, fylte en halvliter, og så kjørte vi noen uker før den begynte å mase om at det var 2000 km igjen, og telte ned. Quote
diy Posted September 30, 2016 Author Posted September 30, 2016 Det står igjen item 13 og 15. 15 har jeg ikke i lista over enkeltservicer. Når jeg prøver å godkjenne item 13, så er det oljeskift. Den spør om hvilken oljekvalitet som er brukt, jeg velger standard (man skal det på 240, selv om superolja er brukt), men den nekter å godkjenne det. Hvor i Assyst ser du dette? Finnes det noen "kokebok" i bruk av Assyst+ på nettet? (Rudi; skal sjekke cluster asap, bor i kristiansand) Quote
Rudi Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 kjenner ingen med annen versjon av star evnt? Quote
FrodeS Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Det står igjen item 13 og 15. 15 har jeg ikke i lista over enkeltservicer. Når jeg prøver å godkjenne item 13, så er det oljeskift. Den spør om hvilken oljekvalitet som er brukt, jeg velger standard (man skal det på 240, selv om superolja er brukt), men den nekter å godkjenne det. Hvor i Assyst ser du dette? Finnes det noen "kokebok" i bruk av Assyst+ på nettet? (Rudi; skal sjekke cluster asap, bor i kristiansand) I kombiibstumentet. Inn på items. Quote
diy Posted November 6, 2016 Author Posted November 6, 2016 Fant endelig ut av det. Løsningen lå ikke i Assyst+, men i Assyst. Forstå det den som kan, læringskurven på Star er bratt og laang. Satt dager og distanse siden forrige oljeskift til null og nå vises ikke meldingen i 1. innlegg lenger. (Fant en reset-funksjon i Cluster, men den gjorde ingen forskjell) Quote
Recommended Posts