Jonas94 Posted August 14, 2016 Posted August 14, 2016 Akkurat kjøpt ein 190 med ein 2liters OM601.. Merker at alle de 72hestene ikke er tilstede, og tenkte og ha en service på maskinisten. Blant annet tenkte jeg og bare kjøpe nye dysespisser med en gang, tenkte og kontrollere de gamle, men vil tro de er originale, så kostet det ikke noe for 4 nye, så da tenkte jeg og bestille det om noen kunne bekrefte at de er korrekte:) Noe forskjell på bosch, bosio og Monark sine dyser? http://www.ebay.com/itm/4-X-MONARK-EINSPRITZDUSE-FUR-MERCEDES-W124-S124-200-D-NOZZLE-INJECTOR-/222177434864 Andre ting jeg tenkte på.. Hvor kan man få handlet andre puter under fjærene foran? Tror ikke det sitter 4er puter foran, og med ett 60mm senk foran så er den akkurat ikke lovlig (5mm for lav..) med tanke på høyde som SVV krever. Får man også handlet nye øvre fjærholdere? ser ut som de på bilen har begynt og revnet, kan ta bilde og vise. Ved skifte av girolje, manuel 4trinskasse, noen som har en smart måte og fylle olje på nivåskruen? vil anta det er en nivåskrue likens som på diffen? så veldig trangt ut der oppe. Glødinga kommer og går litt(av og til gløder den når man vrir om nøkkelen, andre ganger ikke), noen kjente problem på det? er det rele på glødinga? Tellerverket for km-stand fungerer ikke, har hørt det er slik på flere mercedeser, hva som gjør dette, må telleverket byttes, eller er det noe man kan gjøre? Speedometeret fungerer, men er 10% feil.. rett hjulstørrelse, kan disse justeres for å få korrekt hastighetsvisning? Takk for svar:) Quote
Tor Anton Posted August 14, 2016 Posted August 14, 2016 De der gikk ikke akkurat bra helt nye heller så ikke sikkert den er helt på jorde. Puter kjøper du hos en mb forhandler, eller autoroyal, stjerneservice, Båstad bil, auto trio osv. At bilen er for lav for SVV er bare tull. Er bilen utstyrt med et tüv godkjent sett så er du innenfor. Vet det er mange hos SVV som har noen personlige kjøreregler, men det skal de ikke ha. Da får du bare dra ett annet sted, eller klage på de. De skal jo opptre profesjonelle. De fjørskålene koster de 350, å du kjøper de også på nevnte steder. Å fylle olje på kasse er enkelt. Ut med påfyllingsskruen, inn med en slange (en hageslange som du må lure inn er topp) som går opp til motorrommet så fyller du ifra der. Diffen er det lett å finne skruen på. Kjekt med oljeflaske med tut du kan dra ut. Det er rele på glødInga, mål pluggene å se om de er hele. Det hender at en aksling i tellerverket sklir ut, denne er det bare å sette på plass igjen. Speedometeret viser nesten uten unntak 5 for lite, du kan evt bytte instrument til en bil med annen utveksling. Er jo mulig det du har er byttet til ett som er feil. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Jonas94 Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Det nøkker litt i bilen når man slipper gassen og girer(man slipper jo gassen da og) Vet ikke hvordan det er med forkammer motor kontra direkte innsprøytning? disse er forkammer? Leitet på mbspesialist etter både puter og fjærskålene, men får ta en titt på de du nevnte:) Er med Tuv papir på korrekt bil og motor og senk:) så eneste jeg bør tenke på er 4hjulskontroll før en kontroll hos SVV? Det var ikke dum måte nei, tenkte å fynne fra undersiden, men slik du nevnte var ikke dumt. Er det vanlig 80w90 gl5 olje på girkassen på disse? Ja differ har jeg byttet på før, så de vet jeg hvordan man bytter på (tror det er en plass mange glemmer å bytte olje) Hvor mye Ohm skal en fungerende plugg ha? Bilen starte nesten på 1. turninga når den har fått glødet, men av og til lyser ikke lampa til, og da er den noe værre å få start på. Tenkte kanskje hvis releet har begynt å tulle.. Ut med speedometer enheten og da ser man telleverket ganske enkelt der? samme måte som på w124 med å ha to "krooker.." og sette i på hver ende? Quote
Jonas94 Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Men noen som kan bekrefte at disse her blir korrekte ? http://www.ebay.com/itm/4-X-MONARK-EINSPRITZDUSE-FUR-MERCEDES-W124-S124-200-D-NOZZLE-INJECTOR-/222177434864 Quote
Recommended Posts