Christoffer Posted August 12, 2016 Posted August 12, 2016 Hei til alle MBentusiaster og detailere på forumet Vi har en nabo på jobben som har lakkert utendørs og min og 4-5 andre kolleger har fått bilene våre fulle av lakkstøv. Er det noen som kan anbefale et bilpleiefirma i Oslo/Akershus som kan få fjerne dette på en god måte, uten å lage riper? Hilsen Christoffer Quote
Christoffer Posted August 12, 2016 Author Posted August 12, 2016 Takk for svar. Var innom den siden og leste litt og det ser veldig bra ut. Erfaring derfra selv? Quote
Tor Anton Posted August 12, 2016 Posted August 12, 2016 i det været som var å om de sto litt unna er det ikke noe problem å fjerne dette ganske enkelt. Quote
Christoffer Posted August 12, 2016 Author Posted August 12, 2016 i det været som var å om de sto litt unna er det ikke noe problem å fjerne dette ganske enkelt. Han stod ganske langt unna. Hvordan har avstand og været en innvirkning på hvor vanskelig det er å fjerne? Quote
tommern57 Posted August 12, 2016 Posted August 12, 2016 Dess lenger støvet flyr, dess tørrere blir det, og derfor mindre heft. Hvis f.eks bilen er våt, sitter det ikke Quote
Tor Anton Posted August 12, 2016 Posted August 12, 2016 i slik vær det var for noen uker siden så skal det ikke fly lange biten før det kun er støv å ikke sitter i det hele tatt. Quote
MB JON Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 Takk for svar. Var innom den siden og leste litt og det ser veldig bra ut. Erfaring derfra selv? Har brukt Car-spa (ikke til fjerning av lakkstøv men annen jobb), og de virker seriøse og dyktige. Quote
Christoffer Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Hei og takk for alle svar. Da har jeg lært litt om lakkstøv og fått gode tips til et bilpleiefirma jeg kan kontakte. Quote
Christoffer Posted September 30, 2016 Author Posted September 30, 2016 Update: Endte opp med å kjøpe clay som fjernet lakkstøvet enkelt og en poleringspakke fra Scandic Shine som virkelig gjorde susen på å få fram dybde og glans i lakken igjen. Nå parkere jeg langt unna lakkereren og håper ikke jeg får den dritten på lakken igjen. Quote
Recommended Posts