Jump to content

Recommended Posts

Posted

He ein 1989 mercedes w124 og har to mangler igjen før etterkontroll. Det eine er at tåkelysa/sprederane er ettermontert xenon, og er koblet inn på langlysa og fungerer berre med langlysa på.

 

Det andre er vindusviskeren fungerer berre på fyste stille vist eg fyst spyler med vindusspyler, og av og til på andre. vist ikkje må eg vri at og fram for og få viskern til og bevege seg.

 

Nokon som veit korleis det kan vere kobla opp tåkelys på langlysa? (Er også montert eit reele ved lykta. Og korleis eg skal gå fram med å feilsøke vindusviskeren

 

Posted

Tenkte mej det kunne vere brytern ja. Men "tåkelysa" er attmed hovudlysa og er integrert med hovudlysa. Vert vell kanskje kalla spredera på w124

Posted

sett inn vanlige pærer. De skal lyse på park og fjernlys. Det med at de ikke lyser på park kan du kansje ro i land. De virker jo.

mulig det sitter et 87 87a relè der. Da kan du fjerne dette å koble det som org.

 

antagelig kombibryteren som er tvilsom.

Kan jo kansje prøve å bytte kombi relè i sikringsboksen,men tviler litt på at det er det.

Posted

Ja lyt prøve det. Kjenner han so ska ta kontrollen så skal no få lurt han igjennom kontrollen. Men viskern funker med litt smisking så visker-motoren skal vel vere funksjonell

Posted

Tenkte mej det kunne vere brytern ja. Men "tåkelysa" er attmed hovudlysa og er integrert med hovudlysa. Vert vell kanskje kalla spredera på w124

 

Da bli det værre å fjærn di ja :?

Posted

Min 124 har vært gjennom mange PKK med fjernlys innerst. Da riktignok halogen, ikke xenon. Det er 500-glass, så de fungerer faktisk som fjernlys. Har du originale tåkelys, koblet som fjernlys, så få det unna så fort som mulig. Tåkelysene gir helt, totalt feil lysbilde til å brukes som fjernlys, og vil gjøre mer ugagn en nytte.

Posted

Trur kanskje eg har 500-glass, er i allefall mykje klarere en på andre 124n eg hadde, og er lysere foran tåkelyse. lysbilde med langlys i tåke er igrunn ganske bra (spesielt med xenon) Men skal det gå an og få gjennom EU med xenon vist eg seier det er langlys? blender no ingen vist det bare er på med langlysa.

Posted

Det er klart at har du papirer på at lyktene er laget for xenonlamper av den spec du har montert, så er det ingen problem å få det godkjent. En lampe er typegodkjent men en pære med en spesifikasjon. Oppfyller du dette er det ingen problem.

Posted

ja er glassene merket for xenon så går det,men 124 kom jo ikke med xenon.

Ekstralys for og med xenon kan du jo ha.

Nå heter det at du må ha nivåreg. på xenon hovedlamper,men som vi har lært her på forumet så kom R129 med xenon å ikke nivåreg på lampene.

Posted

500 glass, og fjerne kappa foran pæra gir fin-fint lysbilde som fjernlys i de innerste. Jeg har hatt det på min i 12-13 år. Xenon til normalt, men halogen noen måneder hvert 2. år. Tåkelysene har aldri vært etterspurt på PKK, men jeg har forklart at det er fjernlys der, og hvordan aktivere dem (må dra ut tåkelysbryteren og skru på fjernlys for å aktivere dem).

 

Lamper som ikke er godkjent for xenon blir ikke godkjent med xenon uansett hvilket formål de har (mulig arbeidslys er unntatt). Sett i halogen, så vil jeg tro det er OK.

Posted

Slenger på et spørsmål i denne sammenheng: finnes det xenon kit som er så små at man kan legge dem inni lykta uten å ta hull i dekslet bak på lykta eller blir det for varmt inni der f.eks.?

Har E500 lykter på min.

Posted

Jeg har også satt inn xenon ettermonteringskit i original sokkel. Trafoen sitter på utsiden. Det er trangt inni lykta, så jeg har litt problemer med å se hvordan man skal få trafo inni.

Posted

Vet det finnes slim versjoner av disse. Men sett flere som har støpt på lokkene litt så det blir plass inni lykta

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...