runehovland Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Noen som vet hvor den er lokalisert ... feilmelding 007 og den må byttes sammen med luftmassemåleren som også gir feilmelding men hvor i all verden sitter den ? Quote
tommern57 Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Regner med du finner den hvis du følger det sorte røret fra gasspjeldet til luftfilteret. Går en plugg inn på siden av den. Quote
runehovland Posted August 4, 2016 Author Posted August 4, 2016 nei , det var det som er spesielt her for der sitter den ikke ... er noe mot normalt her muligens pga første modell ? Quote
tommern57 Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 97 har kanskje ikke lmm den? Mulig den kom året etter. Har du kikka om det finnes en plugg på luftfilterboksen? Det er jo bare en liten ting som måler temp på lufta inn i motoren, så den må stå der et sted. Quote
Tor Anton Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 På min 96 w202 satt den i plastrøret fra luftfilter til gass-spjeld. På 210'n her er det ikke lufttempføler,men lmm. Quote
runehovland Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 Luftmasse måler har den fikk jo feilmelding på den også men den sitter "normalt plassert .... har nå demontert alt fra innsug spjell til luftfilterboksen men den finnes ikke noe sted på disse komponentene , er det mulig at temp føleren kan sitte på LMM tro ? Har vel vært på ideen at den ikke finnes på 97m men det var det med at den finnes på feil koden da proff feilkode maskin så .... Quote
tommern57 Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Åja, du har lmm. Jeg veit i alle fall at 96 mod ikke har den. Var ikke sikker på når den kom. Når man kikker igjennom lmm, ser man måletråden i midten av greia. Men på siden i løpet, ser man en liten komponent med to bein. (på den siden av løpet mot pluggen) Det tror jeg er tempsensoren. Quote
Recommended Posts