Timian Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Låvebilen jeg kjøpte tilbake! Her er det mye som må gjøres. Nesten alt for mye... RUST er jo kanskje et verste, den har en del i lakkrust og bagasjerommet er jo store hull i. Skal skifte alt av filter og væsker. Å svinge under lav fart er jo nermest umulig, servoen stopper opp hele tiden. Under litt regn er dørken full av vann. pakningene rundt dørene er snart borte. Bremsene henger på bake. Men endelig har drømmen gådd i oppfyllelse og jeg har fått meg en w123! Bare synd det er verdens tregeste bil...😀 Quote
Timian Posted August 4, 2016 Author Posted August 4, 2016 Tatt ut mattene pga vann som kommer inn i dørken. Quote
Timian Posted August 4, 2016 Author Posted August 4, 2016 Tidligere eier har flyttet glødingen hit... Quote
Olaf Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Gratulerer med fin 'ny' bil. Jeg ser at du må ha litt tålmodighet før alt blir bra, men ikke nøl med å spørre i forumet, vi er mange W123-mafioso her! Hmm, ergelig, det var en kar som solgte billig en hel bakpart til en sedan på finn.no ifjor, sveiset og grunnet, stort sett alt det du har som rust... Bare synd det er verdens tregeste bil... Ikke helt, vær glad det ikke er en 55hk 200D eller en 60hk 220D! Jeg hadde en 240D som firmabil i Sverige for mange år siden, og den er jo litt treig å få igang, men når den først ruller er den jo helt OK. I hovedforumet finner du en klistret link Samling av W123 linker, mange av dem dekker også andre modeller, der ligger det både verkstedhåndbøker på nett og nedlastbare fra meg. Med vennlig hilsen, Olaf Du har en pm Quote
Timian Posted August 7, 2016 Author Posted August 7, 2016 Har skrevet til han med handelen men ikke fått svar. Har tenkt å flytte glødingen tilbake til tenningslås, skjønner ikke hvorfor de har flyttet den til en knapp under rattet. Men er ikke helt sikker på hvordan fungerer... Quote
Olaf Posted August 7, 2016 Posted August 7, 2016 Du så vel at han har en ny annonse? Ring ham hvis du kan. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Timian Posted August 18, 2016 Author Posted August 18, 2016 Byttet servoatyringsfilter i går. Tro om det er det originale fra 79 som sto på?? Quote
Timian Posted August 21, 2016 Author Posted August 21, 2016 Morsomt at gasspedalen detter av og legger seg under når man kjører.. Quote
Atmobil Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Hehe, hadde samme problem på min 75 240D /8 jeg også. Hos meg skjedde da da vi var på guttetur fra Trondheim til Drammen og det skjedde rett nord for Oslo sent på kvelden. Skjønte ingenting for plutselig gikk bilen så dårlig. Oppdaget det ikke før dagen etter da jeg i dagslys så at pedalen var vridd rundt på baksida av gassstaget. Etter det ble pedalen lagt i bagasjerommet hvor det ble værende resten av min tid med bilen Quote
Timian Posted September 10, 2016 Author Posted September 10, 2016 Da er musikkvideoen lansert!! Quote
Timian Posted October 8, 2016 Author Posted October 8, 2016 Blæ, under en 20 mil lang tur i går sluttet tankmåler, temperaturmåler og blinklys å funke. Begynner å revurdere om denne bilen er verd å ha... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Sjekket blinklysreleet ditt under girspak? På din modell sitter den i selve varselblinkeren , om jeg ikke tar helt feil Quote
Atmobil Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 At blinklys ikke virker kan være releet ja, det andre høres ut som det kanskje kan være problem med selve instrumentet. Hadde et lignende problem selv for et par år siden og endte opp med å få tak i et annet instrument. Det skal forsåvidt være mulig å reparere også for den som er flink med elektronikk. Releet til blinklys sitter vel under nødblinkers knappen eller mellom der og askebegeret i konsollen. Har selv hatt "problem" med at blinklys ikke virker hvis jeg har kommet bort varselblink knappen noen ganger. Kanskje du har noe lignende, altså kontaktproblem? Quote
Timian Posted October 8, 2016 Author Posted October 8, 2016 Sikring nr 12 som ryker når jeg kjører med båthengeren. Kjørte opp et kråkmofjellet i går, full gass i 3. Giret. 40-50 km/t ... det var tungt Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Er lenge siden jeg fiklet med det, men tror overgangen til nytt rele til blink var i 1982. Da sitter det i forkant av girspaken rett under plata. Dem eldste mener jeg releet sitter i selve varsellys klædden. Er litt rusten nå merker jeg Quote
Timian Posted October 8, 2016 Author Posted October 8, 2016 Så lenge jeg ikke kjører med båthengeren går ikke sikringen så det var ikke relé eller annet dritt. så var det å finne ut hvordan glødingen er koblet opp. Hadde vært kjekt å kunne gløde på tenningslås istedenfor en knapp under rattet. Quote
Olaf Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Jeg tror ledningene for glødinga er dimensjonert bedre via knappen enn tenningslåsen, du må nok i så fall bruke et relé for ikke å overbelaste bryteren. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Eirik Tømmerås Posted October 9, 2016 Posted October 9, 2016 Jeg tror jeg har kjørt verdens tregeste ekvipasje. På -80 tallet hadde vi en MB 406 varebil som arbeidsbil, 4 tonn totalvekt og 60 hk. Denne hektet jeg en Cabby 582 på, og det kan vel trygt kalles verdens tregeste vogntog. Men det gikk da smått fremover Quote
Timian Posted December 28, 2016 Author Posted December 28, 2016 Trenger vinterdekk og felger. Hvis noen har noe billigt til salgs! Quote
Timian Posted December 29, 2016 Author Posted December 29, 2016 Noen som har erfaring eller vet noe om karosseridelene de selger på VENG og DineBildeler.no? De er fra klokkerholm. Trenger baksjermer, og de var jo rimelige. Quote
Recommended Posts