Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tok ut låseslaven på førerdøra da den ikke låser/låser opp, men den var i orden ved sug og blås metoden.

På pumpa er det bare et uttak med en T til bak og fram. Så jeg tenker at det ikke kan være lekkasje for da skulle ingen dører låse/låse opp? Jeg kommer til konklusjonen at røret er klemt? Hvor i svarte skal jeg begynne å feilsøke? Jeg har jo nettop hatt ute interiøret og teppene, men så ikke noe spesiellt da, men så lette jeg heller ikke etter en sånn feil. Er det gummislange i dørovergangene?

Posted

hva skjer om du trykker ned/drar opp "pinnen" i servoen da???

funker det da så kan det jo være el.signalet.

På den ene min var det irret istykker en av pinnene i kontakta som sitter på den servoen.

Går ikke servoen i førerdøra kan det være membraen i servoen.

Så lenge alt funker med sug blås bør feilen ligge i den servoen.

Posted

hva skjer om du trykker ned/drar opp "pinnen" i servoen da???

funker det da så kan det jo være el.signalet.

På den ene min var det irret istykker en av pinnene i kontakta som sitter på den servoen.

Går ikke servoen i førerdøra kan det være membraen i servoen.

Så lenge alt funker med sug blås bør feilen ligge i den servoen.

Jeg suger/blåser direkte på servoen, og den virker. Det elektriske må være i orden da jeg låser/låser opp på førerdøra. Det er bare når jeg låser/låser opp på pass.døra/bagsjelokket at førerdøra ikke henger med, alt annet virker.
Posted

Det er ikke gummislanger i overgang mellom karosseri og dør, men plastslanger som forøvrig - disse skal det en god del til å bøye nok til at luften ikke kommer gjennom, og med mindre de har havnet mellom sete og karosseri eller lignende tviler jeg på at dette er problemet. Har du en ekstra slange liggende er det enkleste å koble denne rett fra pumpe til dørslave, for på den måten sjekke om den virker.

Posted

Jeg har hatt av plastrøret til slaven og prøvd med tunga i mot mens jeg låser/låser opp. Det er ingenting der, hverken trykk eller vacum.

Men er det riktig som jeg tenker: At ved en lekkasje så vil ingenting virke, så lenge pumpa bare har en utgang?

Posted

Jeg har hatt av plastrøret til slaven og prøvd med tunga i mot mens jeg låser/låser opp. Det er ingenting der, hverken trykk eller vacum.

Men er det riktig som jeg tenker: At ved en lekkasje så vil ingenting virke, så lenge pumpa bare har en utgang?

Det stemmer. Da er det nok tett rør av en eller annen grunn. Har du trykkluft kan du jo prøve å blåse gjennom med det for å se om du får åpnet opp (uten at røret er koblet til hverken slave eller pumpe)?
Posted

det er skjøter i gulvet.

Se i kabelgatene. De er jo skjøtet de de forgrener seg, det går ikke en fra pumpen til hver dør.

har sett et par ganger at det har vært lekkasje i kabelgjennomføringene i bakdørene,men da har du jo lekasje.

Posted

Skjønner jo nå at folk sier det er mye rare svar å få på FB.

Slengte ut problemet i Mercedes-Benz klubben´s FB-side sånn i tilfelle andre har vært borte i det samme. Et av svarene er: "prøv å holde inne begge nøklene(?) på fjernkontrollen i 3-5 sek :lol:

Posted

Skjønner jo nå at folk sier det er mye rare svar å få på FB.

Slengte ut problemet i Mercedes-Benz klubben´s FB-side sånn i tilfelle andre har vært borte i det samme. Et av svarene er: "prøv å holde inne begge nøklene(?) på fjernkontrollen i 3-5 sek :lol:

:lol: :lol:

Posted

Feilen var veldig lett å finne. Dette er "reparert" sånn at resten av bilens lås virker, ved å varme og klemme sammen røret. Enn om de bare hadde tredd en gummislange over... Men si meg, blir disse plastrørene sprøe med årene? Halve røret var nemlig knekt av lenger frem og, i overgangen mellom dørk og kanal.

IMG_0377.thumb.jpg.0ce743068c42436a61d999b1ee0137e0.jpg