Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei

noen som vet om det går an å få på plass hengerfeste på en E63 sAMG 2014 modell? vet at det står at det ikke går noen steder, men er det mulig med noen uoriginal løsning der eller?

Takker for svar.

Posted

Sånn jeg har forstått det anbefaler ikke AMG å ha dra noe etter bilen, meeen det er mange som har slengt på hengefeste rundt om for å ha på sykkelstativ osv osv...

Og så vidt jeg vet går dem om hverandre så eneste er at AMG ikke vil at du skal ha noe hengende etter.

Posted

hei

takk for svar. ja, men man tar bare bort en av de som luftstrømmen blir ikke påvirket nevneverdig.

vet du hvor man får, eller hvem som skrur på hengerfeste? MB gjør det ikke.

Posted

hei

takk for svar. ja, men man tar bare bort en av de som luftstrømmen blir ikke påvirket nevneverdig.

vet du hvor man får, eller hvem som skrur på hengerfeste? MB gjør det ikke.

Sjekk med MBenzNL, han vet hvordan og hva og hvorfor det envt ikke skal gjøres :-)

Posted

Jeg ønsket og få amg rør ut der bak . Har henger feste . Mb Hamburg sa det var mulig men de måtte kutte ut midten av nedre del fanger på amg delen for så og "lime" den sammen med den for hengerfeste . Samtidig godkjente TUV ikke 19" hjul på bil med feste

Posted

Det er sikkert ikke noe stort problem å få montert hengerfeste som passer, men om det ikke godkjennes er det jo ulovlig å dra henger;

Mercedes-AMG leverer nå hengerfeste på C43 AMG og C63 /C63 S

men har ikke oppgitt hengervekt på 63 modellene.

I prislisten står det noen unntak,(bl.a. karbondetaljer og heckdifussor,

men slik jeg kan se, har de tenkt å godkjenne å dra henger og ikke bare et sykkelstativ.

Dette komme helt sikkert også på E63 når den kommer, E43 kan man allerede nå bestille med hengerfeste

AMG_hengerfeste_zpsrap2nk0u.png

Posted

Til Lars u da blir det som de så til meg . Mitt delen som er en "difusor"må bort. Og siden det IKKE er lagd originalt må to deler limes sammen . Men største problemet var felger og load index. på dekkene . Du må "ned" på 18"for og få den godkjent .

Posted

Dekk og felg er vel det minste problemet , om man får innført i vognkortet eller fra TÜV er vel hovedmålet!

Hvor stor loadindex krever dekket ? Og E-klasse org felger klarer vel bæreevnen, det går ikke på diameter.

Posted

Ingen som sa det ikke var mulig . Men det må jobbes litt . Og jeg vet ikke om det går jennom Pkk da bil.en ikke er type godkjent med henger feste 🤓

Posted

Det er ikke noe problem å ha hengerfeste på bilen selv om den ikke er godkjent for å dra henger, så det er ikke noe tema på PKK. Montering av hengerfeste på bil inntil 3500 kg er ikke godkjenningspliktig, ingen kan si noe på at du monterer hengerfeste  for å f.eks. bruke sykkelstativ. ;) Ganske vanlig på elbiler hvor veldig få er godkjent for noe tilhengerdrift.

Posted

Det er ikke noe problem å ha hengerfeste på bilen selv om den ikke er godkjent for å dra henger, så det er ikke noe tema på PKK. Montering av hengerfeste på bil inntil 3500 kg er ikke godkjenningspliktig, ingen kan si noe på at du monterer hengerfeste  for å f.eks. bruke sykkelstativ. ;) Ganske vanlig på elbiler hvor veldig få er godkjent for noe tilhengerdrift.

Så det står ingenting om henger vekt og kule trykk i vognkortet ???????

Posted

En så ellers komplett alt-i-ett bil som E63 AMG burde hatt mulighet for et avtagbart hengerfeste også. Personlig har jeg stort sett alltid med meg henger på hytta, og hadde jeg hatt en E63 AMG hadde det vært surt å ikke kunne bruke den dit. BMW har alltid tilbydt hengerfeste på alle generasjoner av M5, så vidt jeg vet har aldri Meredes gjort det på noen av E-klasse AMG-modellene i hvert fall? Det har de nok tapt noen kunder på.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...