Mats96 Posted July 31, 2016 Posted July 31, 2016 Hei sist uke byttet jeg kjølervæske på min w124 230te og når jeg starte den opp igjen fikk jeg ikke varme i varmeapperatet. har idag prøvd å bytte duoventil på bilen uten hell kan virke som den slå inn også. men jeg har tenkt på at det kan være dårlig sirkulasjon i bilen den er gått 340 000 km så mulig masse forsatt er orginalt. noen som har peiling? hadde vært kjekt begynner å bli oppgitt.... Quote
FrodeS Posted August 1, 2016 Posted August 1, 2016 På min TDT har jeg byttet kjølevæske flere ganger uten noe tull, men jeg har hørt at folk sliter med sirkulasjon på bensinbilene. Vanlig tips er å parkere bilen med snuta oppover, da skal lufta lettere komme ut. En annen mulighet er å ta av litt slanger her og der, og spyle inn vann med hageslange. Det skal også sitte en liten elektrisk pumpe et sted, antakelig på høyre innerskjerm. Denne skal så lenge tenningen er på (lampene lyser, motor trenger ikke være på), og minst ett av temperaturhjulene står på ca. 20C eller mer. Det er vanlig at disse gir seg etter hvert, da børstene blir slitt ned. Duoventilen har en failsafe-funksjon. De er laget sånn at om det ikke kommer strøm på dem, så er de åpne. Med mindre de fysisk sitter fast, så kan du nappe av strømmen for å sjekke om det kommer varme da. Quote
Mats96 Posted August 1, 2016 Author Posted August 1, 2016 Hei skal ta å prøve noen av dine tips jeg Quote
Mats96 Posted August 6, 2016 Author Posted August 6, 2016 nå har jeg prøvd det meste å duoventil og den sirkulasjonspumpen går men får faen meg ikke varme i varmeapperatet.... hodene på duoventilen er iskald. virker som det er veldig dårlig sirkulasjon med når jeg kjører blien med litt belastning så kommer det litt varme men forsvinner like fort som den kom. har lurt på om vannpumpen i bilen har tatt kvelden med da hadde vell ikke motor tempen holdt seg fin. kan det være noe jeg har oversett har skrudd av slange og blåst igjenom med hageslange og vann kommer ut. viss ikke varmerigisteret i bilen har tatt kvelden? er vell mye arbeid å bytte dette. sikkert noen som har hatt dette problemet før... Quote
mannensomikkekunneskru Posted August 25, 2016 Posted August 25, 2016 Hei, min sirkulasjonspumpe lagde også pumpelyder men jeg fikk ikke varme i bilen, kjøpte en på skroten til 250 spenn og da funka det brått, hadde akuratt samme symptomer som deg. Verdt å prøve kanskje? Men kan jo også være luft da. Btw, ser også at du skrev tidligere at det var vann i passasjersiden, dette i min bil var kjølevann pga varmeregisteret hadde sprekt så jeg har byttet det også når jeg tenker etter. Quote
Recommended Posts