Morgan Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Hei, Skal kjøpe meg nye vetilerte skiver og bremse klosser til min W204 2012mod og da lurte jeg på om de skivene og bremse klossene man får kjøpt hos Autotrio har samme kvalitet som de orginale man får kjøpt på Autostern? Quote
Will Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Når jeg bestiller hos Autotrio er det Zimmermann skiver og Textar bremseklosser jeg får. Skal være bra saker så vidt jeg vet. Et sett klosser holder ca 60000 km, og skivene holder to sett klosser før det er på minimum tykkelse med min kjørestil. Quote
Morgan Posted July 29, 2016 Author Posted July 29, 2016 Ok... for de orginale ventilerte skivene jeg har på bilen nå er det ganske god kant på nå og bilen har kun gått 64000km. Fikk beskjed om å bytte dem snart..både når jeg tok eu kontrol hos Naf og service på Autostern i våres. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Jeg kjøpte klosser foran og bak på en 204 vi har, samt ventilerte skiver foran. Bak var skivene ok, så dem går en stund til. Betalte rundt 3500,- på BOS inkl rabatter. Autotrio skulle ha 4800,- pluss frakt for det samme, og det var nok ikke originalt. Enkelt å bytte. Quote
Will Posted July 30, 2016 Posted July 30, 2016 Jeg kjøpte klosser foran og bak på en 204 vi har, samt ventilerte skiver foran. Bak var skivene ok, så dem går en stund til. Betalte rundt 3500,- på BOS inkl rabatter. Autotrio skulle ha 4800,- pluss frakt for det samme, og det var nok ikke originalt. Enkelt å bytte. Virker som prisene varierer veldig. Sist jeg handlet med Auto Trio kjøpte jeg komplett sett skiver og to komplette sett med klosser, samt 4 slitasjevarslere. Dette kom på 4500 pluss frakt. Var for ca ett år siden. Dette var til 212'en, så det er vel samme som du bruker til 204'en om du ikke har noe sportspakke. Mener iallefall det stod et 204 nr på emballasjen til skivene. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 30, 2016 Posted July 30, 2016 Jeg kjøpte klosser foran og bak på en 204 vi har, samt ventilerte skiver foran. Bak var skivene ok, så dem går en stund til. Betalte rundt 3500,- på BOS inkl rabatter. Autotrio skulle ha 4800,- pluss frakt for det samme, og det var nok ikke originalt. Enkelt å bytte. Virker som prisene varierer veldig. Sist jeg handlet med Auto Trio kjøpte jeg komplett sett skiver og to komplette sett med klosser, samt 4 slitasjevarslere. Dette kom på 4500 pluss frakt. Var for ca ett år siden. Dette var til 212'en, så det er vel samme som du bruker til 204'en om du ikke har noe sportspakke. Mener iallefall det stod et 204 nr på emballasjen til skivene. Ja, det virker som det varierer. Men man må ta rabattavtaler i betraktning. Jeg vet ikke om dem passer 212. På min, er det originalt kun med en slitasjevarsler. Den sitter høyre foran. Jeg foretrekker originale deler fremfor uoriginale, men er originale altfor dyre i forhold til uoriginale så er jeg ikke redd for å prøve uoriginalt. Men når det er billigere originalt enn det er pirat, da kan man vel ikke være i tvil om hva man velger Quote
Morgan Posted September 9, 2016 Author Posted September 9, 2016 Kjøpte skiver foran (amg optikk med borret skiver) og klosser samt slitasjevarsler og nye bolter til klaven for bremsecalliper og festeskrue til bremseskivene på Autostern i dag. Det var ikke store forskjell fra Autotrio som skulle ha ca 3500,- ink medlemsrabatter til orginalt fra Autostern som skulle ha 3840,- ink medlemsrabatter. Dette var en W204, 200 diesel, 2012mod. Quote
Rudi Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Hva med stjerneservice? Medlemsrabatter, OEM, Original, og alternative/økonomideler fra ett og samme sted. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Tror ikke stjerneservice klarer å levere originale deler billigere enn hva jeg fikk på BOS. Derfor var ikke det noe tema engang. Jeg kjører forbi BOS hver dag. Derfor slipper jeg fraktkostnader. Quote
Recommended Posts