froluf Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 har en 250 td, 92 modell. Det lekker inn vann ned i fotrommet fremme på passasjer og førersiden. Det kommer ned på hver side fra midten. som om det renner ned fra midten på frontruten. Ned på hver side foran girspaken lissom. Ser at listene nederst på vinduet (de som holder vinduet på plass?) er noe "løse" og er en glipe ned der. Er det iukke overlapp mellom vindu og karosseri? kan det være her det kommer inn? reparere med teck7? Andre plasser det kan komme fra? hvordan fikser jeg dette? Quote
lowman Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 du må feilsøke manuelt ja.og du må få noen til å helle vann på spesifikke plasser..og SE hvor det kommer inn. du må begynne å se om dreneringene til soltake foran og bak er åpne.viss ikke dem er åpne..så må du blåse dem opp med blåsepistol ..forsiktig..ikke kjøre på med maks luft med engang. Ellers må du se om du ser noe som flyter over nede foran på torpedoveggen..på høyre og venstre side i motorrom. I verste fall har du rust under frontruta..og det siver inn der. Quote
modzona Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Ut å lån deg en røykmaskin, gjør slik type feilsøking fantastisk enkelt. Bare plasser i bilen å slå på å se hvor røyken siver ut. Quote
lowman Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Røykmaskin?seriøst? aldri hørt eller sett blitt brukt til det... må jo være vanskelig å se da det ikke er TETT over alt uansett? Quote
modzona Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Drev på i 2 dager å lette etter hull i en bil.. Med røykmaskin så tok det 2min fra den var satt i bilen å slått på til alle hullene var funnet. Quote
lowman Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 genialt Må spørre...snakker vi røykmaskin som i røykmaskin /tørris for Scene ting?eller er det noen maskin som er beregna for dette? Quote
modzona Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Røykmaskin for scene/diskotek bruk ja. Ikke tørris typen. Mener jeg så det første gang på wheeler dealers. Eddie brukte det på en Aston Martin. Mener på den bilen så viste det seg at bilen hadde en lekasje i et hjørne på en dør. Hvis man legger en våtklut over feks kupevifte inntak osv så vil ikke røyk sive ut. Quote
Tor Didriksen Posted July 30, 2016 Posted July 30, 2016 Har vel vært nevnt dreneringen fra varm apparat kassen på forumet her. Dem er det jo to stykker av og går vel ut rett under dashbordet. Quote
froluf Posted July 31, 2016 Author Posted July 31, 2016 hehe, forsøker helletrikset med vann før jeg går til ervervelse av røykmaskin. Men ikke dum ide nei. Quote
Recommended Posts