petterw Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Hei! For ei uke eller to siden så tok hovedlyset på sjåførsida kvelden. Byttet xenonpæra da jeg såklart trodde det var den som var kaputt. Bytta pære, men ingen forskjell. Bytta med ei annen pære for å være sikker, og den lyste fortsatt ikke. Fikk kobla på med feilsøker/data å der kom det opp jordfeil eller noe lignende. Noen som har peiling på hvor jeg skal starte..? Quote
Khan1 Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Kanskje det kan være ballasten som tenner pæren Quote
mbgal! :O Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Hei, Fungerer parklys å blink på det hovedlyktet som er kaputt ? Hvis det virker er det garantert tenner/ballast som har tatt kvelden Quote
lowman Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 du har mest sannsynligvis feil på styreenheten til lykta.som ligger under lykta.men prøv å bytt rundt tenneren først..men tror nok du har feil i styreenheten siden du har "jordfeil" på feilkode..eller diagnosen. Det er ikke uvanlig med fukt skade i bunn av lyktene..og da ryker styreenhetene på dem.kommer til disse uten å ta av lykta..om jeg ikke husker feil.Iallefall på ene sia.. Quote
petterw Posted July 29, 2016 Author Posted July 29, 2016 Tusentakk for svar. Ja, parklys og blink fungerer fortsatt, er kun hovedlyset. Quote
lowman Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 ahh okei men det er mulighet for at det er styreenhet fordet.Men en måte å sjekke på..er somsagt å bytte over tenneren på selve pæra..fra den sia som virker..og se om den som ikke virker..begynner å virke.Viss du da ikke får den til å virke med en tenner og pære som du vet virker..så har du nok en defekt styreenhet i lykta...da må du få tatt den av...og se om du trenger kun styreenhet eller styreenhet med lykt.det som skjer er somsagt vannintrengning..og det irrer..er du heldig slipper du unna med "bare" styreenhet" Quote
Recommended Posts