Tor Didriksen Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 Hei ! Har en S320 CDI 2003 med luftfjæring som jeg tenkte å skifte knirke foringene bak på selv. Hvordan går man frem ? Tenkte ikke på selve skruvingen, men hva man eventuelt må gjøre med luft og strøm. Har sett at fremme koblet dem av batteriet og lufttilkoblingen på demperen for å ta av trykket. Er det like dan bak ? Quote
Khan1 Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Du trenger ikke Stardiagnose. Når du tatt av hjulet og løftet opp bilen går du inn og løser lufttilkoblingen på hattehylla. Det sitter under de små gitterne på hver side. Slik gjorde jeg når jeg byttet luftdempere bak selv. Etterpå løser du bærearmen og tar bort bolten til luftdemperen. Da vil armen lett falle ned. Et tips er å løsne en runde på den innerste bolten til bærearmen da vil armen lett løftes opp og ned. Du må selvfølgelig konle fra batteriet først. Ligger en video fra Arnott på Youtube om hvordan man går frem. Der bruker de ikke Stardiagnose. Bare søk på "W220 rear strut arnott" Quote
Recommended Posts