Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en E 350 4 matic 2010 mod. Denne har utstyrskode 513 Traffic sign recognition / Speed limit assist, når jeg prøver å aktivere denne kommer det opp melding om att dette ikke er tilgjengelig i Norge. Sw på Comand er oppdatert for ikke lenge siden, og kartene er fra 2014. Noen som har en løsning på dette?

Runar Tangen

Posted

Takker for svar John Olav. Vet at det fungerer på biler med årsmodellkode fra 2011 og oppover. Har sjekket delenr. på kamera og det er det samme på min 2010 mod. og på en kompis sin 2011 mod. hvor dette fungerer som det skal. Må si jeg synes dette er veldig rart..

Runar Tangen

Posted

Pussig. En kompis har S212 fra 2010 og på den virker skiltgjennkjenning perfekt også i Norge. Virker nesten som feil i programvaren?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Posted

Har selv en 2012 modell, på den fungerer det :) En kompis hadde en 2010 modell, der fikk han samme melding som du får (ikke tilgjengelig, eller hva det står). Vill hørt med BOS om det er noe de kan "låse" opp på en eller annen måte :-)

Posted

Takker for svar Paalig.

Alle andre jeg har snakket med som har 2010 mod. med utstyrskode 513 har samme erfaring, men siden det fungerer på bilen til

cityhoppers kompis så må det finnes en løsning på dette. Har snakket med flere som har biler med årsmodellkode 2011 og nyere og

der fungerer det utmerket. Bilen til cityhoppers kompis er den eneste 2010 mod jeg har hørt om der dette fungerer i Norge.

Runar Tangen

Posted

Merkelige greier. Har du vært i utlandet med bilen noengang og sett om det aktiveres der? Funderte på om det kan ligge noe i programvaren som gjør at funksjonen bare er aktiv i utvalgte land, bilen vet jo hvor den er til enhver tid. Litt tilsvarende som at radarfunksjonene (avstandsholder) deaktiveres når bilen er nær astronomiske anlegg for å ikke forstyrre ømfintlige mottakere. Noen burde kunne gi et godt svar, vegskilt etc er jo utformet etter globale standarder så bilen bør kjenne de igjen uavhengig av om den et i Norge eller Tyskland...

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Posted

Hei cityhopper. Har vært i Sverige ned bilen og det fungerer ikke der heller, skal visstnok fungere i Danmark etter det jeg har hørt.

Jeg tror også at det ligger i programvaren, men tydeligvis ikke i programvaren til Comand da den er oppdatert i senere tid.

Runar Tangen

Posted

har samme problemet på min, det funker ikke i Norge eller Sverige, men i Danmark. Merkelige saker. spennende og høre om du finner en løsning

Posted

bige, har prøvd kun svensk og dansk språk, men kan prøve tysk også.

utklev, skal forsøke å finne en løsning på dette, og kommer selvfølgelig til å poste en evt. løsning her.

Runar Tangen

Posted

noen raske spørsmål :

Er bilen import ?

Prøvd på språket den første gang ble levert til .

Alt dette for de min w212- 15mod viser ikke 3d bygninger i skandinaviske land men i Tyskland virker comanden mye bedre ...

Har du vert inne i undermenyen i comanden ?? ligger filmer av dette på youtub .

Du har sikkert prøvd alt dette men jeg må bare spørre - liker slike problemer  8)

shot in the dark - flyttet klokka til annen sone ??

bare for og gni det inn -virker på min ........

Posted

Har bilen noen gang byttet front rute ? på dagens biler med kamera on en haug følere i ruta så er forhandlere den eneste løsningen for at dette skal fungere etter ett ruteskift ...

Posted

Få kalibrert multikameraet i frontruta. Det kan nok løse mye.

At forhandlere er det eneste som fungerer grunnet teknologi i frontruta er ikke helt sant. Men de som bytter ruta må ha utstyr for kalibrering. Jeg benytter Riis bilglass når jeg bytter rutene mine. Og der kalibreres alltid multikameraet i frontruta etter at ruten er skiftet. Jeg har aldri hatt problem etter ruteskift.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Posted

Sant som du sier Christian , problemet er at "alle" tar på deg jobben men fåtall har riktig utstyr ......

Samtidig er det også vesentlige forskjeller på rutekvaliteten som leveres , vet om en kjede som importerer dårlig kvalitet fra Kina .. ruta ser ut som 100 000 km på 10 000 så igjen har man forhandler i nærheten så er man garantert kvalitet til samme pris ...

• 3 weeks later...
Posted

Ikke lett å finne noen løsning på dette her.. Hadde vært morsomt å kommet i kontakt med kompisen til cityhopper da han mest sannsynlig har den eneste 2010 mod dette fungerer på, noe må være endret i firmware/software på bilen hans.

Runar Tangen