Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei idag har jeg byttet kjølervæske og termostat og når jeg startet opp bilen lyser fyll på kjølervæsle lampen. Har funnet ut at varmeaperattet ikke gir varme. Vil tro det er luft i slangene til varmeapperTet noen ide på å få ut luften ?

Posted

Det er fullt mulig å åpne.men er den STENGT ..så får du ikke lufta kjølesystemet

Sett strøm på den og hør om den klikker..eller mål i stikket og se om det kommer spenning der.

Er ikke RÅ på den biten sjøl..da det er så lenge siden jeg har vert borti å feilsøkt på dem.

Posted

Du bør vel opplyse om hvilken motor det gjelder.

F.eks på M102 (200 og 230 bensin) så var ikke luft noe problem på 190´n min. Jeg bare fylte sakte opp samtidig som jeg klemte/pumpet på slangene og det var det, ingen luft etterpå. Men så har ikke 190 den duoventilen heller.

Posted

Da skal ikke luft være noe problem iflg. mine erfaringer, men det er klart at er varmeapparatkretsen stengt får du jo ikke bort luft i der.

Synes M102 er enkle å bytte kjølevæske på, i forhold til Ford V6 som jeg er vant til fra tidligere. De måtte man kjøre snuten opp en så bratt bakke som mulig for å få ut lufta, sånn at radiatoren ble det høyeste punktet...