Jump to content

Recommended Posts

Posted

God kveld Mercedes folk ! Jeg har en Mercedes s124 1991 modell og det er en 200 te utgave. Det jeg lurer på om det finnes løse deler til oppheng av trekk til takluka, saken er den at på førersiden har det ramlet ned og etter nøye undersøkelser så er det en liten plast arm som er knekt tvert av og forsvunnet. Jeg har leitet og leitet på nettet etter deler, men finner ikke noe og ikke blir jeg noe klokere heller, så jeg håper det finnes noen kloke hoder som har peiling og kanskje ved hvor jeg kan få tak i deler.

Ps. Takk for alle gode svar fra dere som svarer meg :)

Jeg forklarte vel meg litt toskete i går, så jeg redigerte innlegget mitt og la inn et bilde så kanskje det blir enklere å forstå hva jeg mener.

WP_20160723_002.thumb.jpg.f7e0089a867149ac022c2258260a890f.jpg

WP_20160723_002.thumb.jpg.07be057d1a5b6b737b941fc24042b954.jpg

Posted

Er det ikke bare å finne et på skroten å skifte? Så vidt jeg vet, er det bare å åpne luka ørlite granne, ta tak i trekket i framkant og trekke det ned så det slipper framme. Og da er det vel bare å trekke det ut?

Posted

Hva med å stikke innom en bos forhandler????

Trekket sitter i noen plastpropper forran. På 2veis luke er det en "ski" med spor i på hver side som løfter opp trekket da du vipper opp luka. Disse kan det være litt vanskelig å treffe ved montering.

For å ta av trekket så må du dra luka litt bakover, trekke det litt ned forran så proppene løsner, kjøre luka helt bakover mens du holder igjen trekket. Da luka er helt åpen tar du trekket opp av hullet. Er du på huggeren å bilen ikke har strøm så få med deg en som kan sveive på motoren. Det går alene, men lettere med 2

Sent fra min D5803 via Tapatalk