pulver Posted July 22, 2016 Posted July 22, 2016 Heisann. Sett å sikkle på finn.no å kikke ætter ny bil. Soleklart førstevalg e en E-klasse 2011 mod me 220 CDI motor. Men ser også det finnes en 200 CDI såm ligg lavere i pris. Ka e forskjellen på dissan to motoran førutenom 46 hk? Satt også å kikka på 2009 mod E-klasse me 220 CDI motor,men den e før lik den æ har i dag.(2001,220 CDI) Men om detta vise sæ å vær en bedre og meir utprøvd bil/motor/driværk,så koffør ikke? Om æ sku gå før 2010 og opp? Ka ska æ kikke etter? Å e det nånn fallgruve såm æ bør vær obs på? Drømmebilen en en 2011 E-klasse, Avantgarde me AMG utstyr, men me litt dryg km tall og pris. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75353140 Quote
Megaoctane Posted July 23, 2016 Posted July 23, 2016 Du bør prøve å finne en nyere enn september 2011. Da får du fargedisplay i instrumentpanelet, det nye AMG rattet, to rektangulære eksospotter, vannrette DRL lys i front (ikke de hockey LED som på den hvite du har linket til), og gir stanga forsvant på disse og flyttet opp til rattet. Eksempel: http://www.finn.no/78966013 (Dog fra juli til september/oktober var det mange biler som fikk fargedisplay men fortsatt hadde girstang ved midtarmlenet.) Jeg har hatt en 200CDI W212 2012 mod (prod juli 2011). Motoren har samme Nm som 220 cdi motoren og trekker noe voldsomt. Merket ikke store forskjellen mellom min og en 220 cdi jeg testet. Søk på YouTube (200 cdi vs 220 cdi). Ikke mye forskjell 0-100 Forskjellen mellom 200 og 220 cdi er hestekreftene og at det er dobbel turbo på 220 CDI. Men biler fra 2009-2011 mener jeg hadde de gamle motorene som 211 hadde. Men er ikke sikker. Disse slet også med kjede som strakk seg. Tegn på dette er at motoren støyer fælt akkurat når den starter. Hvis noe ikke blir gjort straks, vil du få motorhavari. Kjedet må byttes og strammeren må fikses. De har prøvd å fikse dette i 2012, og ytterligere forbedringer ble gjort på facelift modellene. Noen har aldri hatt noe problemer, mens flere andre har skiftet motor. Et av teoriene jeg har lest er at det har sammenheng med Auto Start/Stop. At bilen slår seg av når du stoppet i lyskryss etc. At dette tærer ekstremt på kjedet. Quote
Marevan Posted July 23, 2016 Posted July 23, 2016 w211, med 200-220motor har vel ikke vært spesielt utsatt for strekk i kjedet tror jeg. Må være en ny variant av motorene som kom med w212. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Megaoctane Posted July 23, 2016 Posted July 23, 2016 211 startet vel med enkeltkjede når den kom, men mener de skiftet til dobbeltkjede igjen i faceliften. 212 fikk enkel kjede igjen når den kom. Så lenge bilen har garanti er jo dette grei skuring, men dyrt å få det problemet når garantien er borte. BMW 5 serie pre 2012 mener jeg å ha lest også slet med sin 520d motor. Noe av det samme problemet. Google Translate oversettelse av Wikipedia siden til OM 651 motoren De sikreste er vel bensinmotorene uten kompressor eller turbo. Tidligere så hadde man 240 motoren. Men nå er det vel bare på 350 eller større bensinmotor som er uten turbo/kompressor. disse selges det mye av i statene, og de er veldig fornøyd med disse. Veldig lav feil prosent. Quote
Recommended Posts