Jump to content

Recommended Posts

Posted

Begynner jeg da.

Mottok i dag en oljesuger som og er tenkt som påfyller. En fettpresse(Yess, som gammel maskinfører, og x antall utslitte sånne, måtte jeg kjøpe en selv) og fire hjulmerkinger i plast for å sette på ventilene på hjulene, har sånne fra før til E´n og har lett en stund etter sånne til 190´n.

IMG_0359.thumb.jpg.83705a2326dfd58139703e89cace16d9.jpg

Posted

Kjøpte nye hjul i går. Har ca 15 hjulsett til Mercedes liggende nå, fint å ha  :lol: :lol:

DSC_1069_zpsb1obtml2.jpg

Er det en liten skrivefeil i overskriften?.. Regner med det skal være hva har du kjøpt, ikke hva her du kjøpt

Posted

Av alle ting, i 26C på Tynset, scooterslede ...

Sommerslag, og jeg er en gjerrig faen. Dessuten var Tynset et fint lite avbrekk fra hytta i Rendalen, med tur innom Jutulhugget.

2016-07-21_14_54_32.thumb.jpg.6d6f3ad113e7d9b23721e778a3d5b437.jpg

Posted

Fått ny styredemper med PostNord i dag. Gleder meg til å kjenne forskjellen på sykkelpumpe og demper senere i dag.

konge :)blir spennende å høre.Bra og få den skifta uansett viss den gamle var sykkelpumpe :)

har du sjekka hva fabrikant den er av?ser jo at det er Sachs..men litt nyskjerrig på om det faktisk er SACHS merke også på selve delen

:)

Posted

Står Sachs på demperen ja. Bilen ble mye mere retningsstabil, spesiellt i svingene. :)

Dette er jo noe som ikke kan avdekkes på EU, da evt. svetting ikke synes pga. plata under motoren dekker alt.

Edit: Gammeldemperen knep litt ved rattets midtstilling...

Posted

Festlig :)

jeg har også kjøpt noe denne uka..flere ting faktisk.Den ene tingen kommer her..det vil si har kjøpt 4 ting som jeg har fått idag..og den andre tingen får jeg imorgen :)

Men det jeg vil vise her..er at jeg har kjøpt drivakselmansjetter til 500en min,og skal renovere begge drivakslene i samme slengen som jeg skifter simmerringer på diffen :)

såå..dagens avsløring :)

Ytre drivakselmansjettene så fikk jeg kjøpt som kit,,med fett og bånd og mutter.Dette er w210 mansjett,men er overgang visstnok og er lik "500e" mansjetten :)

Febi Bilstein del :)

IMAG1757_zpshy2ylix6.jpg

Og ble overaska da jeg pakka den opp...da er det faktisk ORGINAL mansjett..der mercedes delenummeret er slipt vekk :)LITT skummelt at dem har slipt i gummien..men ser at det er ikke dypt dem har slipt.heldigvis :)

IMAG1759_zpsgagjltyp.jpg

Følg med imorgen ..da er det en enda gøyere ting som kommer i havn :)eller "garasjen" :)

Posted

Da ..kan jeg fortelle at denne har jeg kjøpt denne uka :)

Ganske i ekstase egentlig..for min 500e..har fått en lillebror :)

1989 Mb 190 2.5-16 Evo spec :)

IMAG1823_zpsctqwttqx.jpg

IMAG1818_zpshslgeubl.jpg

IMAG1802_zpsrekzlkrz.jpg

IMAG1800_zpsfiph0fqf.jpg

IMAG1783_zpshzgx9wkn.jpg

Posted

Ny DAB-antenne til 190´n fra Biradiospesialisten. Etter å ha styrt med bytte av pisk og ventet på div. adaptere til den gamle mobilantennen, målte jeg til slutt ingen motstand i kabelen noe som tyder på brudd en eller annen plass. Så da var det ingen vei utenom ny antenne som skal få plass der mobilantennen stod, bak på taket. 995,- kostet denne, like mye som radioen det. Men så er det en kvalitetsantenne fra Tyske Antennetechnic (en divisjon av ABB). Mottaket er over midten av grønt(87) på Brs sine estimater, en glassklebeantenne med forsterker ligger på gult område... Den jeg har kjøpt er en passiv antenne.

IMG_0379.thumb.jpg.9422a5777fc4d93c34b9220a90c1a913.jpg

Posted

Har du fosøkt å reparere den gamle? Den kan forsiktig åpnes og trenger stort sett bare en rens, med mindre du brakk istykker noe. Grunnen til at de streiker er jo all skiten de samler opp der i midtkonsollen, jeg flyttet min opp i den øvre panelet i midtkonsollen på W123, det var en veldig lang ledning til bryteren.

Hva har du gjort på din Mercedes i dag?

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Alle deler til Service F+ , samt komplett sett skiver og klosser til E240'n.

Bestilt hos stjerneservice. Ble noen tusen, men desto mer igjen for klubbrabatten også.

Kjekt å bare sende servicekoden, og så få serviceskjema og linker til alle deler som trengs i retur.

Posted

Jeg har den siste uken kjøpt 2 nye komplette side speil til min kjøre E220 S212 fra 2010.  Innfellingsfunksjonen var ikke helt frisk, og eneste løsning var og bytte komplette speilsokler. Så til en pris på 5100,- + mva pr. stk. så ble de bestilt. Nå står de på bilen, og alt er som det skal :)

• 3 weeks later...
Posted

Fikk en 20 l kanne Mobil 1 0w40 med landpostbudet i dag, fra min Danske leverandør. Krona som svekkes gjør olja dyrere fra utlandet, koster tett på kr 100,- literen nå. Vurderte å kjøpe Castrol, men fortsetter med Mobil 1, da ventilløfterene på 190´n gradvis holder på å slutte å hamre, etter andre skiftet med Mobil 1 :D Nå får den, før vinteren, den tredje omgangen med denne olja i mitt eie siden i fjor vår.

Posted

Kjøpte et nytt multimeter her om dagen. Bursdagsgave til meg selv. Var såppas godt tilbud at det bare måtte handles. Med det jeg har fått brukt det til nå så virker det som absolutt et bra hobby instrument. Enkelte ting vil jeg si er bedre enn på Fluke instrumentene til 5-7k jeg brukte på gammel jobben.

Multimeter Elfa.se

Måtte også kjøpe et ekstra sett med prøvekabler da jeg var usikker på kvaliteten på dem som fulgte med instrumentet. Må se at de som fulgte me var godt over gjennomsnittet greie. Hadde nok klart meg med dem hadde det ikke vært fordi at jeg liker svært godt disse fra Fluke. Spesielt gripekloen er kjekt. Fulgte noen helt ok med instrumentet.

Fluke testledninger

Og måtte selvfølgelig kjøpe et etui til det slik at det blir tatt vare på og alt av ledninger er der man trenger det til en hver tid.

Oppevaring etui

IMG_20160819_183914.thumb.jpg.7560d4cecc01ba607287f947b52a9348.jpg