froluf Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Hei. Jeg kjørte bortover da speedometernåla begynte å hoppe opp og ned, tok litt, så helt borte, så litt igjen før den kapitulerte helt. Hva er dette hvordan fikser jeg det. Virket nesten som om det var en dårlig kontakt/ overgang ette eller annet sted. Men hvor begynner jeg? demontere dashbordet og følge ledninger?... Finner ikke noe i Haynes bruker m,anual heller. mvh Frode Quote
KennethJ Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Her var det usedvanlig lite info. Kanskje du har lyst til å opplyse litt om hva slags bil det er, hvilken årsmodell osv? Quote
Tor Anton Posted July 22, 2016 Posted July 22, 2016 på eldre (124 osv) hender det at en aksling til et av drevene på instrumentet sklir ut. Quote
froluf Posted July 25, 2016 Author Posted July 25, 2016 Ooops. 92 modell MB 250D. 124 ja. Er det lett å komme til bak speedometeret hvor det eventuelt har hoppet av? Quote
Tor Anton Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 du må ut med huset å ta ut speedometeret. Det kan jo være vaieren,det ser du jo om du tar ut instrumentet. lønner seg kansje å løsne vaieren bak på instrumentet fra undersiden ved rattstammen. Quote
Recommended Posts