Eirik Tømmerås Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Jeg finner ingen måte å feste slitasjevarslerene på klossene på 190E´n. De gamle sitter fast i noen som kan være lim? Quote
Tor Anton Posted July 22, 2016 Posted July 22, 2016 på din så er det vel de som dyttes inn i fjæra som caliperen presser på. De sitter noe helt jævlig å er nok ikke ment på å brukes opp igjen. Det sitter en liten låsering på de som sitter fast i den fjæra. . Jeg har fått de løs noen ganger. Jeg har presset inn den fjæra å banket ut varsleren med en tynn dor. Jeg kjøper alltid nye da de ikke koster all verden,men det hender en plutselig får brukt for en. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 22, 2016 Author Posted July 22, 2016 Forstår ikke helt hva du mener. Denne fjæra er jo bak og over sensoren, dessuten stod sensoren ikke fast i noe. På den siste jeg tok løs og som var årsaken til lyset så brakk den øvre delen fra den som stod fast i sporet i klossen, den med selve sensoren. Quote
Tor Anton Posted July 22, 2016 Posted July 22, 2016 den tappen på slitasjevarsleren skal inn i hullet på fjøra. da blir det glatt mot skiva. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 22, 2016 Author Posted July 22, 2016 Tenkte tanken, om jeg har gått i et blindspor... Ja, ja det forklarer alt. Er dette spesiellt for 201? Siden ingen av 124 gutta har svart... Quote
Tor Anton Posted July 23, 2016 Posted July 23, 2016 det er slik på alle 201/124++ der caliperen har bare ett stempel mener jeg å huske. Men det er flere typer, selv av denne typen. Det går mest på lengder på ledning. de med flere stempler har et hull inn i klossen som du stikker varsleren inn i. De har å et spor i chassiet på klossen som varsleren sitter i. på bl.a 210 er det den du stikker inn i klossen. Der du låser klossene med to pinner er det vel den du skyver inni,men de med fjør bak på klossen har slik du har der. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 23, 2016 Author Posted July 23, 2016 211 har og en du stikker inn gjennom et hull i klossen. Jeg ble så opptatt med at det var den pinnen som var selve føleren at jeg gikk meg fast i det. Er det bare presspasning som holder den fast? Quote
Tor Anton Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 som jeg skrev over så er det en låsering, evt. en fals på den tappen som setter deg fast i hullet i fjøra. jeg pleier å trykke de på de vengene, mulig du vier ut hullet litt da. Quote
Recommended Posts