Jump to content

Recommended Posts

Posted

på din så er det vel de som dyttes inn i fjæra som caliperen presser på.

De sitter noe helt jævlig å er nok ikke ment på å brukes opp igjen.

Det sitter en liten låsering på de som sitter fast i den fjæra. . Jeg har fått de løs noen ganger. Jeg har presset inn den fjæra å banket ut varsleren med en tynn dor.

Jeg kjøper alltid nye da de ikke koster all verden,men det hender en plutselig får brukt for en.

Posted

Forstår ikke helt hva du mener. Denne fjæra er jo bak og over sensoren, dessuten stod sensoren ikke fast i noe. På den siste jeg tok løs og som var årsaken til lyset så brakk den øvre delen fra den som stod fast i sporet i klossen, den med selve sensoren.

IMG_0361.thumb.jpg.02bf8f6b2b2426c215d27700ce582048.jpg

IMG_0362.thumb.jpg.5b69c91c72c06acb08c920ea3cd63072.jpg

IMG_0363.thumb.jpg.f3c9f6cbae3107d5defbfcb9c61122ca.jpg

Posted

det er slik på alle 201/124++ der caliperen har bare ett stempel mener jeg å huske. Men det er flere typer, selv av denne typen. Det går mest på lengder på ledning.

de med flere stempler har et hull inn i klossen som du stikker varsleren inn i. De har å et spor i chassiet på klossen som varsleren sitter i.

på bl.a 210 er det den du stikker inn i klossen.

Der du låser klossene med to pinner er det vel den du skyver inni,men de med fjør bak på klossen har slik du har der.

Posted

som jeg skrev over så er det en låsering, evt. en fals på den tappen som setter deg fast i hullet i fjøra.

jeg pleier å trykke de på de vengene, mulig du vier ut hullet litt da.